divendres, 19 de maig del 2017

Jordi Jutglar al Peladet.

El més famos d'aquesta via és la súper bavaresa de 40 metres que hi ha al terçer llarg.A banda d'aixó la cinquena tirada també ens ha semblat guapa,el primer i el darrer llarg també els hem trobat xulos.El segón és rostoll i el quart,suposo que vens de la bavaresa i ni fu ni fa. No hem enllaçat les dues primeres tirades. L'equipament de la via és a base de burins i claus,antics però aparentement en bon estat. Les reunions crec que sempre es podien reforçar, la segona és una bona alzina.

Accés: Cal estacionar a la Font de les Bagases a la carretera C-13,entre Balaguer i Tremp.
Aproximació: Pujem per la carretera en direcció Tremp. La paret ens queda a ma dreta, per pujar a la base de la paret cal utilitzar unes cordes fixes que queden just darrera d'una senyal de tràfic. Un cop a la base de la paret anem pujant fins que localitzem la via,just abans de que la paret perdi alçada bruscament. Hi ha el nom a la base però una mica alt, la bavaresa de la terçera tirada només es veu si es passa de llarg el peu de via i queda a una mitja hora/tres quarts de l'aparcament.
Orientació: Sudest,sol a partir de la una.

Material: Nosaltres hem fet servir un joc de friends des de l'Alien groc al Camalot del 5,repetint 3 i 4.Si hagués tingut el 5 repetit l'hauria possat,em vaig dossificar malament el material.
Grau obligat: V+/A1 amb ferro i paciència.

Descens: Nosaltres hem baixat caminant i ho hem trobat bastant incómode i força llarg ( 1 hora fins a peu de via ).Per poc que pugueu jo baixaria rapelant per alguna via,crec que per l'Avi de la mel es baixa amb dos ràpels.Per baixar a peu crestejar cap a la dreta,bastant embardissat,fins que arribem al Pas del llop ( fita,repissa sota una bauma). Un cop aquí cal desgrimpar per una canal fins a la tartera i seguir aquesta tartera de baixada fins al peu de via. Hi ha trams força embardissats,d'altres amb blocs malparits i molt pocs on baixar corrents,un xollo vaja. A la part final hi ha un gran bloc que parteix la tartera en dos braços,podem anar pel cantó que passem.Des de baix sembla que sigui un contrafort de la paret i no és així.

1. Luketi!!!!!!
    T'agraden les vies noves?
    Pues mira el blog del komando, a lo millor et fa el pes

1. Bones Luqueti!.
      Es veu guapa!,el que no se és com arribar-hi amb el cotxe,com arribar caminant a peu de via i com baixar...
      Si un dia tens un moment i m'ho vols explicar...
      Salut i códols!!.

2. Bones Luqueti!.
      Si un dia tens un moment i m'ho vols explicar...