divendres, 30 de juny del 2017

Anglada-Eli al Camell d'Ecos (variant de sortida CADE).

Quan puges cap al Coll del Migdia venint de Santa Cecília tens una magnífica vista de l'aresta nord del Camell d'Ecos. La línia és molt estètica, t'atreu des d'allà dalt i tens ganes d'escalar-la. Té un petit però: la combinació llargada de via - aproximació/descens. Una via massa curta per a tant pateo, que pràcticament ens garanteix que estarem més estona caminant que escalant, i no es poca cosa. Fa uns anys vam tenir la idea genial de combinar aquesta via amb la Homo Montserratinus. Així sumàvem més metres d'escalada i solucionàvem el problema de l'aproximació al Camell. Semblava un gran pla, però després d'acabar la Homo Montserratinus vam haver de pujar per un bosc vertical amb cordes fixes incloses. Tot un Vietnam!! No sé ni com vam aconseguir accedir a la canal que porta al peu de l'Anglada-Eli.  El cas és que, quan hi vam arribar, estàvem cansats, suats i gairebé sense aigua. Aquell dia una retirada a Santa Ceci ens va semblar la millor opció. Fa poc hi vam tornar, aquest cop caminant. Realment la via és curta, però bastant intensa. Segurament en aquests anys ha canviat la meva visió de l'escalada o potser és que vam escalar la via una tarda, però quan estava al cim del Camell només pensava una cosa: avui em dono per escalat.

Actualització setembre de 2017: Via restaurada amb parabolts inox!!! També s'han canviat els ràpels del Gep i del Camell!!

-Cordada: Macau i Busquets.
-Accés: Refugi de Santa Cecília, Millor no deixar coses al cotxe, tot i que ara està videovigilat.
-Aproximació: Agafem el camí de l'Arrel (GR) en direcció a Can Maçana. Agafem el trencant que puja fins al Coll del Migdia. Baixem uns metres per la cara sud, i de seguida trobem a mà dreta el camí que puja per la Canal del Micos (a la part de dalt hi ha algun tram equipat amb cordes i cables). Arribem al coll entre Camell i l'Eco Superior i tornem a baixar per l'altre costat, per una canal que mira al nord. És una canal força penosa, on la vegetació t'impedeix passar en vs punts. El peu de via el trobem a la nostra dreta abans d'arribar al final de la canal. Amb una mica d'intuïció trobarem una repisa on preparar el material, i des d'on es pot accedir fàcilment a l'aresta nord.

-Orientació: Nord.
-Material: La via està molt poc equipada amb burins, la majoria a les reunions. A més a més, a la primera i a la segona reunió hi ha un parabolt. Nosaltres hem fet servir bagues per a merlets, 1 xapa recuperable i joc d'Aliens i de Camalots fins al número 2 (si haguéssim portat el 3 l'hauríem posat).
-Grau Obligat: V/Ae

-Descens: Des del cim del Camell fem un ràpel curt fins al coll entre el Camell i la Gepa. Després remuntem l'aresta nord de la Gepa (uns 60 metres de II/III). Per la cara oest de la Gepa fem un ràpel vertical d'uns 25 metres que ens deixa al coll entre el Camell i l'Eco Superior. Ara només ens queda baixar la Canal dels Micos i la Canal del Migdia fins a Sta Ceci.
-Ressenya: Bona topo del Col·leccionista de vies. Per cert, en realitat tots escalem la variant CADE, la sortida original va més a la dreta.

1. Amb l'Isaac aquesta primavera la vam empalmar amb la Homo Montserratinus, i efectivament per accedir a peu de via és un vietnam! Bosc perdedor, cintes blaves en algun punt per passar algun ressalt més dret, i sortida encordats per una xemeneia casi fins al coll abans de tornar a baixar a peu de via... Però val la pena!

1. Nosaltres en varem desviar en un punt de la pujada desprès de trobar vàries cintes blaves tipo persiana, fent una travessía fàcil per un espero i vàrem aparèixer per sota del peu de via, remuntant una canales arrenca i amb arbres, entre el Camell i t'espero esmentat,no ens va caldre encordar-se. És pot dir que la vam encertat. SALUT

2. Moltes gràcies per la informació,Carles!.

2. No hi ha res com tenir cames i fondo!!!
    Loui Loui!!!.

3. No hi ha res com tenir cames i fondo!!!

4. Ahir vam restaurar aquesta via amb bolts inox.

5. Moltes gràcies per la feinada,Dani.