dilluns, 16 d’octubre del 2017

Snoopy al Gorro Frigi.

Aquesta via és una altra mostra que a Gorros les coses es podien fer d'una altra manera. O millor dit, que durant molt de temps van ser d'una manera diferent a l'actual. És sorprenent com aquesta via puja de forma directa al cim del Gorro amb un equipament fix escàs i dificultat moderada (només s'arriba al V en un tram curt). I mentrestant la Via del Carles va parasitant la Snoopy en diferents llargs de la via. De fet, el mur característic de la Via del Carles coincideix amb el 3r llarg de l'Snoopy (es veuen els burils al costat dels parabolts!!). En diversos punts et trobes les xapes verdes de la Via del Carles a la cara i has de decidir si xapar-la o saltar-te-la...

-Cordada: Macau i Busquets.
-Accés: Aparcament del Monestir de Montserrat. 4€ si estàs federat, si no crec que són 6.5€.
-Aproximació: Del Monestir agafar les Escales dels Pobres, en direcció a Sant Joan. Al pla de Sta. Anna anar pel de sota i quan sortim al camí transversal (St. Joan - St. Jeroni) seguir-lo a la dreta i ens deixarà al camí transversal que va per sota dels Gorros i les Magdalenes. El seguim fins a situar-nos a la base del Gorro Frigi. La via comença a la part tombada de la paret, just a l'esquerra de la via del Carles. Hi ha una fletxa pintada de negre però costa molt de veure.

-Orientació: Nord-est.
-Material: Cintes exprés, bagues per a merlets i algun Aliens. Bàsicament hem posat merlets.
-Grau obligat: V.

-Descens: Un cop a la creu del cim on fem la darrera reunió hem de desgrimpar cap a la nostra esquerra en direcció a una sabina per on surt la Normal. En aquest punt localitzem la primera instal·lació de ràpel. Fem un primer ràpel d'uns 30 metres i un segon d'uns 45 metres que és fraccionable. Els ràpels ens deixen directament a la canal de la Normal. Un cop aquí baixem per la canal (desgrimpada amb corda fixa, pot no ser-hi) uns metres fins al camí transversal.
-Ressenya: Nosaltres hem anat amb la guia d'en Luichy de Gorros. Hem fet aquesta marcant les assegurances que hem trobat i també els parabolts de la Via del Carles :

1. La via Snoopy se daba por desaparecida, debido a la falta de buriles, la via del carles se restauro uno o dos metros mas a la derecha con bolts, siendo una de las vias largas mas repetidas por los novatos.

2. La Snoopy se daba por desaparecida?
    Buscant una mica es podia trobar per on anava la via, a nosaltres tampoc ens va costar massa.
    Al tercer llarg les vies es toquen. Qui va equipar la via del Carles per força havia de veure els burils de l'Snoopy...

3. Gracies per fer-la. Abans que s’obrís la del Carles, l’Snoopy era una via molt concorreguda, i mai es va perdre ningú, ni va desaparèixer la via. Actualment fer-la es acceptar una mica de compromís i evitar temptacions... Almenys nosaltres vam disfrutar molt obrint-la i equipant la l’any 81. Jo després la vaig fer moltes vegades amb diferents companys i sempre va ser divertit

4. La primavera de 2018, amb permís dels aperturistes i del Parc Natural, la vam restaurar. Primer llarg a pèl, recomanable entrar per la Carles i 1 Bolt després de la primera reunió saltar a l'esquerra a la R1 de l'Snoopy. La resta, recte amunt. Portar per llaçar merlets i aliens (opcional).

5. Respostes
    1. Llàstima que l'hagin reequipada,puta mania de canviar els burils abans de que petin.
      Ja van espatllar la Lusilla....