divendres, 20 d’octubre del 2017

Via Ítaca a les Moles del Don

Guapa via que ens ofereix una interessant escalada de placa més fina que física sobre un conglomerat excepcional. La darrera tirada dóna una mica la nota, la resta l'hem trobada ben homogènia i sostinguda. L'últim llarg és una rampa interrompuda per un petit bloc de V+ totalment obligat i a més amb mala caiguda, nosaltres l'hem fet però si repetís la via no el faria. A més si rapelem per la via compte que en recuperar la corda en aquest útlim llarg poden caure rocs.Reequipada amb parabolts Fixe platejats.
Accés: Sortint de l’Horta de Sant Joan desemboquem a la carretera que va d’Arnes a Prat de Compte, tombem cap a Arnes i de seguida hi ha un desviament a mà esquerra direcció als Estrets. Prenem aquesta pista fins al kilòmetre 7,5 on hi ha un desviament molt pronunciat a mà dreta

Aproximació: A l'aparcament diria que hi ha indicacions per anar als  Estrets d'Arnes (evident). Seguim caminant pel costat dret del riu fins que arribem a l’alçada de la via (hem de trobar el millor lloc per creuar):la via comença just a darrera d'un gran pi.Sembla ser que hi havia hagut una pedra amb el nom,nosaltres enlloc d'aixó hi hem trobat una I ratllada a l'iniçi que podria no ser-hi.
Material: 12 cintes exprés,crec que és difícil poder afegir algun ferro.
Grau obligat: Els trams de V+ són possibles amb A0 menys el del darrer llarg.Per tant si s'obvia aquest tram la resta de la via obliga a V sostingut.
Descens: La via te totes les reunions equipades amb dues anelles per rapelar. Nosaltres hem acabat rapelant amb quatre ràpels de 35 mètres aproximadament per la via de l'esquerra que també te està reequipada i amb les reunions de dos bolts i anelles.
Ressenyes: Kutreescaldors i Gatsaule. Gràcies!!.