dilluns, 24 de desembre del 2018

Pruneta Ensucrada a Gitarriu

De tota la integral de Gitarriu aquesta és la que menys ens va fer el pes.Tota la via te un aire de mala llet que ens va fer anar amb l'ai el cor.No és expo però en algún punt obliga i hi ha algún pèndol que pot putejar al segón.De totes maneres diria que és la via més fàcil de tota la primera feixa.Si en acabat la combinem amb la Via de les Cabres i la Sabina Mosquitera fem la Integral de Gitarriu,300 metres de bon calcari i ben sostinguts en el sisè grau.
Accés: Hostal de Sadernes accesible per carretera des del municipi de Montagut.Segons els interesos dels cacics de la zona blanquejats de temes ambientals pel Consorci de l'Alta Garrotxa caldrà estacionar i/o pagar al mateix hostal.
Aproximació: Depèn d'on ens deixin estacionar caldrà caminar més o menys. Es tracta de seguir la pista direcció al Bassegoda.Deixem enrrera Castell s'Espasa i el trencant a l'esquerra que va a Ca la Bruta/Sector Pont d'en Valentí.Després trobarem un nou trencant a l'esquerra i ben bé davant caldrà agafar el corriol que puja cap a Sant Andreu de Gitarriu a la nostre dreta.El seguim tres o quatres revolts fins que veiem clar deixar-lo i pujar a la nostre dreta per una incómode tartera amb tendència a dreta.Arribats a la base de l'espedat a l'esquerra hi ha el sector Intramon i a la dreta el peu de via.Bolts visibles
Material: Cintes exprés.
Grau obligat: 6a/A0,si es va just de grau i es vol trampejar donada la morfologia de la roca potser resulti més útil una antena que els catxarros.
Orientació: Sud oest,diria que el sol hi entra vora les 3.
Descens: Nosaltres enlloc de baixar ens hem desplaçat uns cinquanta metres a la dreta per continuar a través de l'evident Díedre de les Cabres.
Si en acabar l'escalada volguessim baixar cal seguir la feixa on acaba la via cap a la dreta,després de passar per tot el peu de via del sector Can Pixa arribarem a una tartera una mica incómode a través de la qual retrobarem la pista de l'aproximació.