dimecres, 12 de desembre del 2018

Via de la Peseta a Rocamaura.

Via del mateix estil esportiu que la seva germana petita, la Poseidón. L'escalada és força sostinguda però la via te una mica d'herba ja que diria que no s'ha fet massa. De moment la via acaba a la tercera reunió de la Poseidón però sembla que entre aquesta i la Patafísica encara hi ha lloc per traçar-hi una sortida pròpia.
-Accés: Hem d'anar a la urbanització Roca Maura de l'Estartit. Venint de Torroella entrem a ma esquerra a l'alçada del minigolf. Primera a l'esquerra i anem seguint sempre el carrer principal en forta pujada, quan arribem a un carrer on ja no podem pujar més hem de trencar a la dreta en baixada. Passem de llarg la vertical de les antenes i aparquem en un petit eixamplament a l'esquerra.

-Aproximació: La via va just a l'esquerra de la Poseidón i a la dreta de la Patafísica. Hi ha un corriol que puja de l'aparcament a la base de la paret. Situats en aquest punt cal anar a l'esquerra i uns dos metres després del peu de via de la Poseidón pugem per terreny herbós fins una vira on veurem els parabolts. Hi ha una peseta enganxada a peu de via però no es veu des del terra.
-Orientació: Sud-est, ombra fins les 3.
-Material: 10 cintes exprés. El primer bolt està força alt i pot molar algún catxarro petit ( Alien o tricam ) per assegurar-nos en un forat previ a aquesta xapa.
-Grau obligat: V+/6a.
-Descens: La via te totes les reunions amb dues anelles per rapelar però nosaltres hem baixat caminant.  A les immediacions de les antenes hem d'agafar una pista a l'esquerra i la seguim fins que fa un revolt a la dreta, aquí agafem un corriol a mà esquerra que va a un coll, girem a l'esquerra i baixem a la urbanització, seguint el carrer a l'esquerra ràpidament retrobem l'aparcament.