divendres, 19 d’abril del 2019

La segona oportunitat a la Paret Bucolica.

Un dia de pluja no ens resignem a quedar-nos al sofà i escalem aquesta via envoltats d'una pluja intermitent.Difícil valorar en aquestes condicions però prou xula. La roca és bona en general,ja que hi abunden les franjes però també hi ha algún tram un pèl crostós.Hi ha qui diu que les xapes allunyen. La via són dos tirades que acaben just a la base de la Bacalao a la pil pil ( 25 metres,6c,6a+ obligat),guapa i ben recomanable si es te el grau.

Accés: D'Oliana a Coll de Nargó just a la sortida de l'últim túnel afagem la carretera vella a la dreta. De seguida trobem l'aparcament a ma dreta, a sota de la paret.Està prohibit aparcar-hi però es comenta que els Mossos no multen i que els cartells són només per si algún vehicle estacionat patís algún dany que qui gestioni la carretera no tingui cap responsabilitat.
Aproximació: Reculem uns metres per la carretera i pujem  peu de paret per un torrent marcat amb algunes fites. Un cop a la base de la paret anem a l'esquerra del tot i pujem per una zona de grades fins a veure una corda fixe en mal estat. Per no pujar per aquesta corda podem continuar grimpant per l'esquerra i flanquejar a la dreta per arribar a una bona repissa on comença la via. Bolts visibles.
Orientació: Sud o potser sud est, nosaltres hi hem anat cap a les sis de la tarda i estava a l'ombra.
Material: Una desena de cintes exprés,si es va just de grau potser es pugui posar alguna peça. Si es vol fer una bona acció convindria canviar la corda fixe del peu de via,uns deu metres.
Grau obligat: V+/6a.
Horari: 1 hora i mitja.
Descens: la via acaba en una vira que seguim de baixada cap a l'esquerra fins a una tartera que és la continuació del torrent pel que hem aproximat.