dijous, 4 d’abril del 2019

Via dels Quatre al Serrat Alt.

Una via pels amants de l'escalada neta ja que fou oberta sense dur trepant.El resultat ha estat una interessant proposta amb força trams d'autoprotecció malgrat que es troba pràcticament equipada amb ponts de roca i pitons.La sortida de la quarta reunió no és de tan bon assegurar ( Aliens ) com la resta del recorregut i m'ha semblat més 6a que V+.L'itinerari també els seus punts foscos,amb algunes feixes de diferents tamanys que deixen sorra i un petit toc a rostoll.

Orientació: Sud.
Accés: Àger seguir la carretera cap al Coll d'Ares. Una mica abans d'arribar al coll prendre una pista a la dreta en direcció a Colobó. La pista passa per sota de les parets del Cap del Ras i segueix cap a la Font Freda.Passats la Xurulla i també el Trident trobarem un gran prat a ma dreta on estacionar.
Aproximació: Des del prat la via és perfectament visible.Nosaltres no hem trobat cap traça que dugués a peu de via i hem anat buscant el pas més net.Arribats a la base de la paret,anirem cap a la dreta on localitzarem el peu de via: placa/esperó fissurada i amb ponts de roca.

Material: Nosaltres hem fet servir algún tascó,14 cintes amb algunes de llargues i un joc de friends des de l'Alien verd al Camalot del 2.Si es va just de grau fer cas de la ressenya i portar més material.
Grau obligat: Tota la via seria trampejable amb el clàssic V/A1 sinó fos per la sortida de la cinquena reunió.Aquest tram jo diria que és 6a ( els entesos diuen V+,feuelsi cas ) i per fer-lo amb artificial jo diria que V+/A1+.
Descens: La via acaba en una feixa si volem baixar des d'aquest punt anem a l'esquerra a buscar una traça un xic incómode que torna a peu de via.
Si des de la feixa volem sortir a la carena ho podem fer escalant o grimpant ( fites ).Per fer-ho escalant cal buscar una tirada a l'esquerra: ponts de roca visibles,V+/A1 o 6a,aquesta tirada està preparada per rapelar.Si des de la carena volem baixar caminant anem a l'esquerra a buscar una canal amb una fita.