dilluns, 25 de desembre del 2023

Mirall Corcat a la Portella Blanca.

Diuen els entesos que és de les picants i amb caràcter de la contrada, a nosaltres ens ha semblat que està molt ben trobada amb tirades molt bones. Potser la primera i la quarta són un pèl més justes. Precisament aquesta quarta tirada compta a la Travessa dels Deus que algú comenta que la va trobar exposada. Nosaltres l'hem pogut assegurar posant un Alien blau a la sortida del bolt i més endavant semblava que també entraven coses. Variada amb díedre, placa fina, trams a bloc, placa de continuïtat...

Accés: Des de Vilanova prendre la carretera en direcció al Pas Nou, la que puja a les parets. Passem la Roca dels Arcs i trobem una pista a ma esquerra senyalitzada " Portella Blanca". Aquest trencant es troba abans de l'Hostal Nou i davant d'una granja. Seguirem aquesta pista uns 9 quilometres on aparcarem a ma dreta ( 4 cotxes ).Si es disposa de tot terreny es pot acabar de fer la baixada final fins al coll de la Portella Blanca.

Aproximació: Des de la Portella Blanca agafarem la canal que baixa cap al poble de Rúbies, seguint el G.R.. Baixem fins que som a l'alçada de la base de la paret ( 5') i aquí agafarem un corriol que ressegueix la base de l'espadat. La via arrenca un parell de metres a la dreta de la Cita a cegues
Díedre amb un parell de cordinos: un en una alzina i un altre en un bloc encastat.
Horaris: Aproximació per dalt 20',via 3 hores i retorn al vehicle 20'. Si volem enllaçar amb una altre via de la mateixa paret conteu 15' de caminada.

Material: Un joc de friends des de l'Alien blau al Camalot del 2. En alguna ressenya marca el 3 i repetir algun ferro petit/mitjà.
Grau obligat: 6a/A1.

Orientació: Sud oest, sol a partir de la una.
Descens: La via acaba a pocs metres del camí de l'aproximació.
Ressenyes: Joanasín,Luichy i lo Gall.Moltes gràcies!.