dilluns, 8 de gener del 2024

Esperó de Colobres.

Per alguns és de les millors vies de l'indret mentre que per d'altres està bé però no és cap meravella. A mi personalment m'ha semblat un itinerari ben interessant. Si bé és cert que al principi la roca no acompanya gaire i hi ha algun pas herbós, a partir de la tercera tirada el panorama canvia i l'escalada esdevé molt més agraïda. Hi ha tres feixes que l'hi treuen cert ambient. Mirant la ressenya hem trobat a faltar l'últim pitó de L2 i els dos últims de L6 ( passat per la fissura/bavaresa de l'esquerra ). A l3 hi ha una xapa extra per sortir de la reunió,a la dreta veurem les xapes de la Pindim bir sisplau.

Accés: Àger seguir la carretera cap al Coll d'Ares. Una mica abans d'arribar al coll prendre una pista a la dreta en direcció a Colobó. La pista passa per sota de les parets, aparquem més o menys a la vertical de la via,perfectament reconeixible amb la fotografia que penjo més avall.

Aproximació: Més o menys a la vertical de la via hi ha una traça força marcada i amb alguna fita que ens deixarà a peu de via. Penjo una foto del jefe començant la via.

Material: Nosaltres hem passat amb,unes catorze cintes exprés,els tascons petits i mitjans així com els friends des de l'Alien blau al Camalot del 3. Al tram on manca el clau del segon llarg hi ha qui empra un Camalot del 4,nosaltres hi hem posat un 0.75 en un emplaçament bo però poc evident.
Grau obligat: 6a/A1. Hi ha qui diu que es passa amb V+.
Horaris: Aproximació 15', via 5 hores i baixada 30'.

Orientació: Sud.
Descens: Del final de la via acabar d'arribar a la carena.La seguim cap a la dreta on a través d'una feixa amb desgrimpades arribem a la canal/tartera que ens deixarà a la pista per la que hem aproximat.
Ressenyes: El dibuix és d'en Parce i la foto dels Galls. Moltes gràcies!.