dilluns, 22 de gener del 2024

Nostàlgics a la Roca dels Arcs.

La darrera proposta a la Roca dels Arcs que ha sabut escolar-se fins el cim esquivant la Tàrrega,la Buenas Vibraciones i potser alguna més. Si ens decantem per escalar aquesta via ens hi trobarem roca a estrenar en murs prou sostinguts entretellats dels inevitables horts que hi ha en aquest pany de paret.

Accés: Municipi de Vilanova de Meià.Aquí pendre la carretera L-913 direcció Llimiana.Passat un pont i a les envistes de la Roca dels Arcs estacionar a les vores de la carretera,aparcaments petits.
Aproximació: Un cop aparcats caçem unes traçes que baixen al riu,el creuen i pujen al vessant de sota la Roca dels Arcs.Seguirem un corriol que flanqueja per aquest vessant fins a quedar sota del nostre objectiu.Hi ha una traça que du del corriol a peu de via.Inici en una placa tombada de gres ocre,amb el pont de roca de sota marcant l'inici.

Orientació: Sud.
Material: Una desena de cintes exprés i un joc de friends des de l'Alien negre al Camalot de l'1. Si anem justos de grau podem afegir-hi un pedal i una tramposa. A la topo recomanen doblar els micros i dur un 2,el col·lega deia de doblar el 0.75.
Grau obligat: Dubto entre el 6a i el 6a+.

Horaris: Aproximació 20',via 3 hores i baixada 45'.
Descens: Agafem una traça que davalla pel vessant nord fins la carretera. Aquesta baixada sol estar humida i/o gelada,relliscades freqüents en les petites desgrimpades que anem trobant.No és per matar-se ja que no és aeri però dóna per rebregar bé algun turmell.
Hi ha la opció més llarga però més còmode de un cop acabada la via anar a l'esquerra i baixar per la banda esquerra de la paret,d'aquesta manera també passaríem ben a prop del peu de via.
Ressenyes: Del Vèrtex i dels aperturistes. Moltes gràcies!