dilluns, 15 de gener del 2024

La Festa del Paca a l'Extrem.

Bon itinerari de placa amb una primera tirada de díedre xemeneia que l'hi dona un toc de varietat. El quart llarg ofereix un bon repte per la continuïtat dels sisegradistes o bé una entretinguda escalada combinada pels que anem més justos. La pedra en general és bona però hi ha blocs que foten mala ganya, tant a la xemeneia inicial com al quart llarg. Un pèl més fàcil que la Pensionistes mentre que una mica més exigent que la Ke bonica boira i la Oscar Lafotet.

Accés: De St. Llorenç agafem la pista que hi ha sota la paret de l`Ós i anem seguint les indicacions de " refugi " . Arribem al Coll de l'orenga on deixem el cotxe. L'estat de la pista ha empitjorat darrerament, nosaltres vàrem passar amb un turisme una miqueta alt. Compte!.
Aproximació: Des de el Coll de l'orenga ja surt un camí senyalitzat en direcció al refugi del Xut, pujada cap a l'esquerra.A les envistes de la paret de l'Extrem i superada la base del Pilar sin brillo caldrà cercar una traça força fressada que baixa a la dreta i que mena a la base de l'Extrem. Seguirem per la base de la paret passant de llarg els inicis de la Oscar Lafotet,les restes d'un corral,K bonik boira i Novembre Negre.Superats aquests punts apareixeran dues grans xemeneies: la primera correspon a La Festa del Paca i la segona a la Pensionistes. Un parell d'espits visibles.
Material: Si ho volem xapar tot ens caldran 21 expressos a la quarta tirada, un estrep i un joc de friends des de l'Alien groc al Camalot del 3. A la sortida de la quarta reunió es pot posar algun tascó petit per eliminar el factor 2. Si es va just de grau pot anar bé dur una tramposa i/o un ganxo.
Grau obligat: 6a/A1.
Orientació: Sud,crec que resta a l'ombra a partir de les 4.
Descens: Evident, a l'esquerra a retrobar el camí de l'aproximació.
Ressenyes: Desventurasymilagros.Gracias!

1. Vam anar-hi la setmana passada i la pista esta en perfecte estat; sembla arreglada recentment. La via totalment recomenable. Salut.