divendres, 16 de desembre del 2011

via Lleida a la Roca dels arcs

-Cordada: Conxa, Jordi i Manel.
-Ressenya: portàvem un parell de ressenyes que circulen per internet, la del caranorte esta bé, hi ha algun pito més del que marca. De totes maneres la via és bastant fàcil de seguir.Aquí us deixo els links...
-Material: Nosaltres vam fer servir una mica de tot: joc d'aliens, camalot fins el 2 i el joc d'empotradors. La veritat és que hem anat posant força artilleria, els llargs estàn força nets  (menys L2 i L3) i els pitons que vas trobant no donen gaire confiança.Les reunions són a prova de bombes i preparades per rapelar. Els estreps poden anar bé per L4, tot i que no són imprescindibles.
-Aproximació: Aparquem a la carretera  i agafem el camí que ens porta a la roca dels arcs per la seva base fins casi el final de la paret.Hi ha un diedre herbós molt marcat que ens serveix de referència ( la via comença a l'esquerra d'aquest) quan estem més o menys a sota d'aquest pugem fins el peu de la paret per algun dels corriols que pugen fins les vies. La nostra comença en un diedre amb tendéncia a la dreta, entre la "rampes inverides" i " tierra de nadie".Uns 20 minuts des del cotxe.
-Via: La veritat és que a nosaltres ens ha agradat força, tot i que no és molt difícil (6b,V+ Ao)  te l'has de treballar prou (mirant la ressenya crèiem que seria més fàcil i ens va fer treballar més del que ens pensàvem).La roca és bona, L1 un xic més gastada i és als llargs 5 i 6 on s'ha de vigilar més amb la roca.
L1: diedre de IV+ amb tendencia a la dreta , fàcil i equipat amb 3 pitons, l'últim es mou força. La R queda a la dreta, després d'un curt flanqueig.
L2:surt cap a l'esquerra, aquest llarg fa força flanqueig  cap a l'esquerra,està força equipat i la R la trobarem sota una gran sabina (V).
L3: aqui podem anar per la "migranya profunda" ,ben equipada amb parabolts i que surt just a l'esquerra de la reunió o per la nostra via; anem a caçar un pitó,  fem un pas atlétic per arribar a un parabolt (V+, Ao) i després d'uns metres en una repisa trobarem una altre pitó.Apretem un xic més i s'arriba a la R. A la ressenya marca un diedre però per nosaltres és més aviat un mur que arriba fins a l'R3.
L4: sense dubte és el més bo de la via, surt a l'esquerra per uns parabolts (6b, V+ Ao) fins una sabina i llavors agafem un diedre de IV+ molt guapo i que s'ha d'equipar ( 2pitons).quan s'acaba el diedre sortir a l'esquerra fins a l'R sota una gran sabina.
L5: és un diedre força obert , hem passat ben oberts de cames ( sense pensar malament!), passes una sabineta i cap a la dreta fins la sortida del diedre.Després hem de flanquejar cap a l'esquerra i la R està a sobre d'una sabina gran un xic amagada.
L6: sortim un xic a l'esquerra i pugem més o menys pel recte fins una feixa i fem R en un arbre:Vigileu amb la roca que no és gaire bona.
-Descens: Acabem de fer el cim i anem cap a l'esquerra fins a un coll, baixem per aquest seguint unes fites fins a tornar al camí de pujada i al cotxe. Al tanto no baixem més del compte que des del coll es pot baixar a la font de la figuera, hem de passar borejant la base de la paret a certa alçada .