dimecres, 29 de maig del 2019

Ressenyes del sector Psiquiàtric,la Moretona.

Situat entre el sector principal i la Placa Sol Naixent les vies d'aquest subsector són tallades amb el mateix patró de tota la Moretona.Ja sabeu,vies rabioses amb ganes.Canto petit i amb un pas de bloc rera l'altre.
Si us mogueu en el sisè grau entre aquest subsector,la Placa Sol Naixent i un grapadet de vies al Sector Principial podeu fer una molt bona jornada d'escalada.
Si us mogueu per sota del sisè grau millor buscar algun altre sector del Moianès com per exemple el Revolt de l'Aliga,Montbrú o Can Fàcil.
El peu de via sense ser la ostia és prou ampli com per tenir-hi nens.Compte amb els escurçons.
Per accedir-hi podem estacionar a l'aparcament del sector principal o a l'aparcament de Sol Naixent. Diria que és millor accedir-hi a partir del Sector Principal.
Accés: Circulant per la N-141c entre les poblacions de Calders i Moià cal estar atents al punt quilomètric 24.Si venim des de Moià just passat aquest punt quilomètric ens hem de desviar a ma esquerra per una pista,a la dreta de la carretera hi ha una pista amb la indicació de Busanya.Seguirem per aquesta pista en lleugera baixada uns 800 metres: camps,ignorar trencant a la dreta,bosc i estacionem al segon aparcament que trobem a ma dreta,el primer és de la Placa Sol Naixent.
Aproximació: Hi ha una traça que puja des de l'aparcament al sector.De totes maneres el corriol més marcat és el que porta al sector principal i si és el primer cop que visitem la Moretona pot ser que acabem arribant al sector principal i ens toqui flanquear cap a la dreta,una mica embardissat.
Orientació: Est.
Escalada: Técnica i de força de dits.Vies curtes,força rabioses i homogènies.Demanen força explosiva alhora que certa continuïtat.