divendres, 18 d’octubre del 2019

Dodeskaden a la Roca Punxeguda,Cadí.

Alpinada per gaudir en la intimitat del rocam i entorn tant peculiar del Cadí.
La dificultat tècnica no és molt elevada ni mantinguda però hi ha altres factors que ens han fet escalar ben concentrats.En primer lloc cal saber seguir la via ja que a vegades es desenvolupa per terreny una mica indefinit,hi ha alguns claus que ajuden a seguir l'itinerari.D'altra banda la roca és la típica de l'indret i cal anar amb compte.Tot i que la via es repeteix amb certa freqüència no crec que arribi a la categoria de gran clàssica i això es nota tant en el nombre de claus i vagues abandonades com en el sanejament del rocam. La primera tirada l'hem fraccionat en 3 aprofitant el primer arbre ( 20 m) i al següent arbre ( 20 m ).

Accés: Hem d'anar al municipi de Martinet, a la carretera entre La Seu i Puigcerdà. Un cop a Martinet agafem la carretera que puja al poble d'Estana. Creuem el poble, fem un petit tram de pista i aparquem al Coll de Pallers.

Aproximació: Hem de pujar a Prat de Cadí, des de el mateix aparcament en surt el camí i diría que està senyalitzat. Un cop som al Prat de Cadí cal creuar-lo i agafar el P.R. que mena a la Canal del Cristall per on baixarem.Més o menys després d'una font deixem el P.R. i anem cap a l'esquerra a través del bosc,seguint rastres de pas i mirant de no guanyar alçada.Sortim a la tartera que hi ha a la base de la paret i la remuntem fins a l'inici de la via.Nosaltres l'hem començat igual que a la fotografia que poso a sota.Anant uns seixanta metres l'esquerra hi ha una canal a través de la qual sembla que podem arribar grimpant al gran pi pel que passem al segon llarg ( reunió recomanable ). Mirant la ressenya d'en Joan Jover podria ser que entrés a la dreta d'on vàrem entrar nosaltres ja que diu " fissura desplomada".

L'escalador Quim Gil a l'inici de la via

Horaris: Aproximació 1 hora 45',via 7 hores i descens 2 hores.
Orientació: Nord est,te sol fins cap allà les 10.
Grau obligat: V/A1.

Material: Una dotzena de cintes llargues,un joc de tascons i un de friends des de l'Alien blau al Camalot del 3. La gran majoria de reunions són a montar,si no voleu estar racionant friends tota l'estona dobleu algun/s entre el 0.5 i el 3.La majoria de cordades no utilitza pitons però nosaltres vàrem clavar dos pitons a la primera tirada: un universal finet a l'inici del flanqueig i un pla negre al final d'aquesta travessa.Aquest segon no el vàrem poder treure.

Descens: La via acaba en una vira,la seguirem un centenar de metres a la dreta fins a trobar un pas (I) per superar la paret que tenim al damunt.Anem pujant resalts curts fins que ens topem amb un d'una vintena de metres.Sembla ser que aquesta paret te un pas que permet pujar-la sense escalar però nosaltres no l'hem sabut trobar i hem fet un llarg de IV+ per una evident canal/xemeneia.
Acte seguit hem continuat pujant amb tendència dreta fins a entrar a la Canal de la Roca Verda.Sense perdre massa alçada creuem la canal i agafem una vira a la mateixa alçada que ens permet assolir la Canal del Cristall ( P.R. ) per la que baixarem fins a Prat de Cadí on retrobem l'aproximació.
Ressenyes: Kimgil i Joanjover,gràcies!