dilluns, 19 de juny del 2023

Narcoalpinisme a la Punta de la Vinyola.

Ens ha semblat una via ben reeixida.Sinó ens encantem la podrem combinar amb l'Esperit Lliure aconseguint així un bon maridatge. Diuen que les comparacions són complicades però nosaltres ens arrisquem: ens ho hem passat més bé a l'Esperit Lliure,probablement perquè és un punt més fàcil i no hem anat tant collats.La segona tirada recte a sota el sostre.La tercera després de sortir del sostre seguir esperó des equipat ( 2 claus inici ) i després tirar 35 metres rectes i fer petit flanqueig descendent a esquerra per assolir la role comuna a l'Esperit Lliure.Quart llarg una mica herbós però ben parit.

Accés: Coll de Pi Morens,a l'estació d'esquí de Porta/Pi Morens.Si disposem d'un tot terreny i no tenim escrúpols ( cartell de prohibit ) podem seguir la pista fins a un remuntador retallant una mitja hora l'aproximació i la baixada.
Aproximació: Seguim amunt per les pistes.Agafem una pista que puja per sota dels remuntadors sempre amb la intenció de vorejar la vall de sota la via per la dreta.Quan la pista fa un revolt a la dreta nosaltres anirem cap a l'esquerra per un llom on trobarem algunes fites.Seguint aquest corriol arribem a la tartera de peu de via.Esperó amb pitons just a l'esquerra inici Espero Centenari. El segon clau no es veu però hi és.
Material: Un joc de friends de l'Alien blau al Camalot del 3 i algun tascó. Va bé repetir el 3 per l'última tirada o bé dur un 4.
Grau obligat: 6a.
Horaris: Aproximació 2 hores,escalada 3.5 hores i baixada 1 hora 45'.
Orientació: La via te sol a partir de les onze.
Descens: Des del final de la via grimpar a la carena ( II,algún pas de III ). A la carena trencar a l'esquerra i baixar per la segona canal fins les immediacions del peu de via.