divendres, 21 de setembre del 2012

Baga total a la paret de Primavera

-Cordada: Jordi, Rober i Manel.
-Ressenya: portavem una del bloc de la'lt urgell d'en Xavi Granés,´us deixo l'enllaç.

-Material: La via està pràcticament equipada amb ponts de roca, expansions i material variat, hem sembla que només vam fer servir un parell d'aliens per algun passet un xic més llarg, tot i que t'els pots estalviar...Amb 12 cintes i les R's tens suficient .En tot cas no està de més portar una navalla i cordinos per canviar els ponts de roca que es van fent malbé.

-Aproximació: Des de Coll de Nargó seguim per la C-14 , un km després del poble trobem un pont a la dreta, el passem i girem a la dreta direcció el poble de Figols. abans d'arribar al poble trobem una pista que puja un xic a la dreta de la crta. i deprés va planera fins a una cadena on hem de deixar el cotxe. El lloc per aparcar és petit i a vegades no hi queven els cotxes. seguim la pista , fem una parell o tres de corves, i en una corva cap a la l'esquerra surt un corriol que va a l'esperò Xelo-vam. nosaltres hem de pujar per aquest camí i desviar-nos pocs metres desp´res i pujar recte amunt per restes de traça entre el bosc i pedreres fins al peu de via (20-30 min).

-La via: tot i que sembla que la paret de primavera és una mica tumbada i rostollosa, la veritat és que ens ha agradat més del que ens esperàvem. S'ha d'anar escalant i exepte els primers llargs ( que nosaltres vam fer en ensamble fins passar la corda fixe del 4º llarg) la via és més vertical del que sembla. el grau obligat deiem sobre el V/V+, 600 metres de fins a 6a que en cordada de tres vam tardar un xic més de 6 horetes sense còrrer. La vam fer  al mes de Juliol, i com que és cara nord la veritat és que no ens va tocar el sol fins a l'últim llarg. aquesta paret et permet per tant escalar al pic de l'estiu sense morir sucarrimat en l'intent...

-Descens: des del cim passem una zona pelada un xic a la l'esquerra fins a trobar el camí fitat que ens porta un altre cop a la pista i d'aquí al cotxe (45 min -1h).