dilluns, 22 de juny del 2015

El Pilar dels Càtars a Calamés.

Si no m'equivoco és la clàssica de Calamés i aixó vol dir: és asequible, hi ha gent fent-la i te una segona tirada un pèl gastada. Nosaltres el dia abans vàrem fer la Peppermint a Sinsat i ens va agradar molt més. Tot i aixó te trams ben xulos, molta placa però d'estils ben variats i algún tram de díedre per trencar la monotonía, força sostinguda però amb una feixa abans del darrer llarg.Ens va semblar que no estaba malament.

-Cordada: Txus, Roger Valimañas i Busquets.
-Orientació: Sud Est.
-Accés: Si venim del Sud hem d'arribar fins a Acs. Passem Acs i arribem a Tarascón. Passat Tarascón hem d'arribar a Vedelhac. Creuem aquest poble i trobarem l'aparcament senyalitzat a ma esquerra al costat del cementiri.

-Aproximació: Des de l'aparcament de Vedelhac, prenem el carrer que puja cap al poble i que passa per sota l'església. 30m més enllà, girem a la dreta per un camí que va cap al SE i que voreja el cim i porta al peu de les vies. Passem un primer sector d'esportiva en una cova  i després trenquem a la dreta. La paret es troba a la dreta de la torre que hi ha al cim, i queda tallada per alguns extraploms. Hi ha el nom de la via escrit a l'inici (al costat d'una placa commemorativa).
-Material: Totalment equipada amb parabolts i la majoria de reunions crec recordar que ténen anella. Nosaltres portàvem el semàfor i en algún punt ha resultat útil més que res per treure petits pèndols als segons.

-Grau Obligat: V+/A0.
-Descens: Des de la darrera reunió carenem a l'esquerra, passem per les restes d'una torre càtar i baixem a un coll. Aquí seguim una traça a l'esquerra que no passa ben bé per peu de via sinó una mica més avall a trovar el camí de l'aproximació, si volem recular a buscar material conteu uns 5' de marrada.
-Topos: Molt bona ressenya d'en Joan Asín. Moltes gràcies!!!