divendres, 5 de juny del 2015

Gran Díedre de Fàbregues.

Curta però prou sostinguda via on hi gaudirem d'una escalada bàsicament atlètica de díedres i xemeneia. Dit aixó el que ens va fer la guitza va ser la sorra que hi ha al fons de la canal, més que res a la primera meitat de la segona tirada.No se si aixó amb el temps millorarà. La roca és bona als trams d'escalar encara que hi ha algún curt tram d'arrels i/o sorra fácil. Al primer llarg hem passat pel tram de V+/ 6a: breu però molt xulo, feia més bona pinta que la xemeneia de la dreta. En canvi, al segón llarg,hem sortit per l'esquerra del pitó. Aquest darrer tram no és que sigui molt complicat ( IV-V) però costa de protegir. segurament deu ser millor sortir recte del pitó.

-Cordada: Niss i Busquets.
-Accés: Al poble de Rupit hem de prendre la pista que du al Sal de Sallent. Un xic abans d'arribar-hi prenem una pista a la dreta cap al Pla de St.Joan de Fàbregues. Podem seguir un tros més amb el cotxe per aquesta pista fins que empitjora, més o menys uns 500 metres amb un turisme. La pista empitjora de cop, en una pujada crec que just després d'una gran alzina a ma Esquerra.
-Aproximació: Seguim aquesta pista fins que veiem la característica Agullola Xica. Hem d'anar en direcció a aquesta agulla, girant a la dreta i deixant la pista que va recte. A sota de l'agulla hi trobarem l'entrada del Grau de Saltabocs. Desgrimpem per aquest pas i arribem al peu del cingle. El seguim cap a l'esquerra passant pel bolts que marquen l'inici de la Casal i la Dones i estreps. La nostre via comença a uns vuitanta metres més enllà d'aquesta darrera en un evident díedre amb una zona fácil al principi i Sabines podades.

-Orientació: Sud Est. A quarts de cinc ja estaba a l'ombra.
-Material: Nosaltres hem fet anar un tascó petit i un joc de friends des de l'Alien blau al Camalot del 4. Les peçes més petites les hem possat a la xemeneia però per lo bé que quedàven no se si val gaire la pena dur-les. El del 4 només l'hem fet anar a sobre de la xemeneia, no és difícil i el del 4 fa molta nossa si vas per dins de la xemeneia.
-Dificultat obligada: més d'acord amb la original que la d'en kimgil.6A+ sostingut, pas del bolt al pitó no es pot fer amb A0, suposo que amb un pedal si.
-Descens: Caminant en direcció al cotxe. Nosaltres primer ens hem embardissat i al final hem trobat un camí que ens retorna al Pla de Fàbregues.
-Ressenya: Del blog d'en Kimgil. Crec que sortia en un Vèrtex de fa poc.