dilluns, 24 de desembre de 2012

Cresta del Ferran.

Part final de la cresta.

-Accés: Hem d'anar al poble d'Oix. Un cop aquí agafem la carretera que porta a Beget. La deixem per agafar un trencant a la dreta que porta a Can Pei ( turisme rural ). Si anem amb un turisme és aconsellable aparcar a uns docents metres de la casa, en un aparcament per uns 5-6 cotxes a ma esquerra, amb un tot terreny podem seguir per la pista fins als plans de la Muntada.

Abans d'arribar a la Bretxa, al fons Talaixà i Bassegoda.

-Aproximació: Seguim per la pista fins als plans de la Muntada on hem de creuar la riera de Beget per la Palanca del Samsó i agafem el G.R. que puja a Talaixà. El seguim un moment de pujada per dins del bosc i de seguida arribem a una mena de collet més obert. Aquí hem d'agafar un corriol a la dreta que porta al Grau dels Lliberals. Just acabar de passar aquest ens enfilem per unes lloses un xic emboscades a l'esquerra i ens plantem al peu d'unes plaques tombades i fissurades on comença la cresta pròpiament dita.

Cingles de les Gralles i Migdia, Comanegre i al fons muntanyes del Ripollès.

-Via: Bonica cresta en un entorn guapíssim, si us agrada l'Alta Garrotxa no us la podeu perdre: es veu tot!!!!. Ripollès,Bestracà, Sta.Bàrbara, Escales, Talaixà, Cingles de les Gralles,del Migdia, Gitarriu, Bistoltes...La roca bona i sanejada. La cresta s'inicia en una placa tombada amb fissures (III), creuem per dins una cova i seguim el cordal fins a una marcada bretxa ( II-III, poc sostingut ). Per baixar a la bretxa podem tirar un ràpel de 30 metres o desgrimpar: per un evident díedre que de seguida deixem per saltar al vessant de Talaixà i després de desgrimpar un tram herbós arribem a la bretxa ( III+). Per sortir de la bretxa hem d'escalar un tram en flanqueig a al dreta fins a una alzina ( IV-) i d'aquí més senzill a recuperar el fil de l'aresta. D'aquí al cim les dificultas minven i tant sols cal grimpar algún bloc ( pasos aïllats de II-III).

Sta. Bàrbara de Pruneres.

-Material: Es pot fer tranquil·lament sense corda, si volem fer el ràpel haurem de portar una corda de 50-60 metres i si volem assegurar algun tram poden anar bé unes bagues i uns tascons.

Cingles de Gitarriu i Bistoltes.

-Descens: Podem baixar tant per la vall d'Escales com per la de Talaixà. El descèns per Talaixà és més curt, més fàcil de trobar i segurament més bonic ( la vall és més oberta i te millors vistes ). Per baixar per Talaixà del cim hem d'enganxar un corriol amb fites i alguna marca vermella que de seguida tomba a l'esquerra. Un cop a Talaixà seguir el G.R. que ens deixarà a la pista.

Cim!!!!!!!

1. Una activitat tranquileta, bucòlica, què ferma és la Garrotxa!
    Bones festes, salut i grimpades!

2. Gràcies Jaume!, si t'animes ara tocaria fer la Integral Garrotxí Fanàtic: fer la cresta i encabat escalar les tres feixes de Gitarriu!.
    Bon Nadal, en lliure o sobre pedal!