dimarts, 16 de novembre del 2010

Platinum als Esplovins.

-Ressenya: Anàvem combinant la de ressenya.net i la de lanochedelloro.com.
-Material: Joc de Camalots fins al 2,aliens ( semàfor+ blau i negre ) i tascons. Algun clau ( uve mitjana,universal gruixut i un pla mitjà ). No calen les palquetes recuperables.
-Accés: Cal aparcar en una esplanada a la carretera vella,just a sota de la paret. Crec que hem de deixar la carretera nova just passat el quilometre 150 deixant Coll de Nargó a l'esquena.
-Aproximació: A l'altre cantó de la carretera hi ha un torrent que puja cap a la paret ( fites ) pugem pel torrent i després per traces fins a peu de paret. Un cop aquí anem seguint per sota cap a la dreta fins a la base de la " piràmide " ( triangle caracterísitic,útil la foto del blog de'n Xavi Granés). Per anar vorejant per sota la paret la traça està molt embardissada. A peu de via hi ha una placa amb el nom.
-Via: Bona via d'aventura. Poc equipada i amb la roca no sempre bona,alguns trams herbosos. La vaig trobar més difícil que les altres clàssiques que he fet a la paret ( UES,Alfa Centaure i EDER ). Hem pogut enllaçar molts llargs,important doble corda a 60 i cintes ben llargues: Ll2+Ll3,Ll4+Ll5. La R6 no cal reforçar-la ( ara hi ha un clau i un burí ).Hem fet R7 com marquen els de Ressenya i no hem tingut problemes de fregament. Quan hem arribat a la feixa en comptes de fer reunió al principi l'hem atravessat i hem fet reunió a prop de la sortida de la feixa ( fletxa picada ).Els dos llargs per sota flanqueig els hem empalmat fins a una gran alzina.El d'abans del flanqueig i el flanqueig també i finalment els dos útlims. Els díedres de 6a m'imagino que es poden anar trampejant amb V+/A1 peró hi ha un tram entre dos burils a la vuitena tirada que crec que no arribes en A0 i deu ser el 6a obligat de la via. A la sisena tirada un cop surts del díedre en comptes de pujar a caçar el pitó i el buril hem continuat flanqueijant a l'esquerra fins que quedes a sota de la reunió i hem pujat rectes. Al vuité llarg un cop xapat el segon pitó en comptes de pujar flanqueijar a la mateixa alçada fins quedar a la dreta del dau damunt del qual hi ha la reunió,on abans hi havia el friend abandonat que vàrem recuperar.
-Descèns: Cap a l'esquerra seguint les traçes mirant d'anar bastant arran del cingle fins a un ronyó rocós,baixem al peu d'aquest i aquí trobem les marques blaves que ens duen a la baixada de la ferrata ( cables i esglaons). Per aquí anem a parar a la carretera,la seguim a la dreta i després del primer tunel sortim a la carretera vella.

-Cordada: Tomas i Busquets.