dilluns, 11 de juny del 2012

Esperó Barrufets a la Sud del Pedra.

-Cordada: Isaac Ferrés i Busquets.
-Aproximació: Nosaltres l'hem fet pel Refugi Lluís Estassen. D'aquí agafem el camí de la tartera. Un cop a la mateixa pujem uns pocs metres per la tartera i a l'alçada d'un gran bloc trenquem a l'esquerra per una traça on veurem alguna marca verda i també alguna fita. Pujem per una altre tartera i per dins el bosc fins a una carena. La seguim a la dreta de pujada fins a un coll força marcat pel que baixem a la paret. A peu de paret anem resseguint fins a una diagonal característica. Ens enfilem uns pocs metres per aquesta diagonal, la via comença uns trenta metres a la dreta de l'evident Xemeneia Pany.

-Ressenya: Potàvem una del caranorte.com, peró no aconsegueixo baixar-la de la pàgina.
-Material: Si passem la tercera tirada en lliure n'hi haurà prou amb el semàfor d'Aliens ( blau útil ), joc de tascons i Camalots fins al 2 . El del tres només l'hem possat al principi, suposo que metre amunt metre avall entrava el 2. Per fer el tercer llarg en artificial hem utilitzat un extraplà curt i un gantxo.

-Via: Guapa via, bàsicament plaquera amb alguna fissura per donar varietat al tema. La via es va resolent bé amb V+/6a-A0 excepte el tercer llarg. Aquí nosaltres hem recorregut a l'artificial, la cosa ha anat així: lliure de V fins a trincar un bolt, A0 per enganxar un clau, tirem una vaga amb pes al final per enganxar un gran pont de roca ( estil cowboy ),extraplà en un desconxat evident, pas de gantxo super evident per enganxar una ristra d'assegurançes.Després Ae fins que s'acaben els seguros. Aquí no ho hem vist clar i hem entrat a la Xemeneia Pany, hem fet una reunió de dos bolts ( tirada de 50 metres ) i hem tornat a l'esperó, saltant-nos una reunió de la via. La via ha estat reequipada amb bolts, la roca bona peró hi ha algún tram on convé vigilar.
-Descèns: La via acaba en una mena d'agulla, baixar a un collet i grimpar cap a la carena ( II-III), un cop a la carena baixem cap a la dreta ( Costes d'en Dou ) i retrobem el camí de l'aproximació.

1. Ei, em sembla que us vam veure, aquest dissabte passat oi? Un dia dur, feia un vent que a nosaltres més tous ens va fer baixar.
    Siau canyers!

1. Si, si que era aquest dissabte. La veritat és que fotia un dia pèssim per escalar, no vàrem gaudir massa de la via. Haviem d'haver baixat i tornar-hi un altre dia i segur que l'hauriem disfrutada molt més. Som uns ansies!!!Vosaltres a quina via estàveu?

2. Bua, nosaltres tot una història, en resum jugant a fer com a molt els dos primers llargs de la de Tots i Camí del Tro, a veure si m'animo a fer l'entrada de la sortida!

2. Val, ja vàrem veure que baixàveu de la de Tots ( el col.lega ho va comentar jo sóc miop )però clar el Camí del Tro no es veu des de la Barrufets...Bueno ara ja teniu dues bones excuses per tornar a la Sud!, aviam si aquest cap de setmana tenim més bona sort amb el temps!!!!