dimarts, 16 de setembre del 2014

Terra de Dinosaures i Bakalao al pil pil.

Penúltim llarg de T.D.
-Cordada: Nil i Busquets.
-Accés: D'Oliana a Coll de Nargó just a la sortida de l'últim túnel afagem la carretera vella a la dreta. De seguida trobem l'aparcament a ma dreta, a sota de la paret.
-Aproximació: Reculem uns metres per la carretera i pujem  peu de paret per un torrent marcat amb algunes fites. Un cop a la base de la paret anem a la dreta fins el peu de via. Parabolts visibles i TD picat a l'inici.
-Orientació: Sud o potser sud est, nosaltres hi hem anat cap a les sis de la tarda i estava a l'ombra.
-Ressenya: Via de xapes, amb la foto ja fas. Només compte a no fotre's a les xapes de l'esquerra que són del Balsam del tigre. Merci a l'Escalatroncs.

-Material: Cintes exprés, nosaltres hem anat amb corda simple i no hem tingut cap problema de fregament.
-Via: A tots dos ens va agradar força, és prou sostinguda,tota de placa però els passos són ben variats i la roca sense pul.lir i bona. La via no està equipada per rapelar, al costat hi ha la Balsam del Tigre que tenia algún cordino peró no se si és rapelable.

Última tirada de T.D.
-Grau obligat: El col.lega deia V, jo la vaig veure més de V+.
-Descens: Del final de la via pujar una miqueta i enganxar una vira de baixada cap a l'esquerra fins a una tartera que és la continuació del torrent pel que hem aproximat.
Just abans d'enganxar aquesta tartera hi ha la Bakalao al pil pil, una bona via d'esportiva per acabar de fer metres. Variada,de placa i amb una vistosa xorrera.En Nil que l'ha muntada diu que per montar-la 6a+/A0, reunió de dos bolts amb cadena i anella.