dijous, 4 de setembre del 2014

Ârete de Belvédère a la Falaise des Malines.

A la part alta de la via.

-Cordada: Dani, Pablo i Busquets.
-Accés: Cal anar al poble de la Palud-Sur-Verdon. A l'entrada Oest del poble seguir la carrtera D23 en direcció sud, cap al Xalet de les Malines. Quan portem aproximadament 6.5 km. des de el poble de la Palud hem d'aparcar a ma dreta, hi ha una fita que indica l'inci del camí de baixada. Si arribem al Xalet de les Malines és que ens hem passat, comcretament i segons la guia, caldrà recular 1.6 km.

Impossible perdre's!

-Aproximació: En el punt on hi ha la fita comença un camí de baixada cap al fons del torrent on hi ha el peu de via. És tracta d'una mena de ferrada sense línea de vida però que es fa molt bé, hi ha nombroses tijes metàliques que ens ajuden a desgrimpar. Hi ha un parell de replans on cal anar a la dreta ( sentit de la baixada, fites ). Diria que a la segona d'elles hi tenim una posible entrada a la via escquejant els primers llargs ( 4c, et deixa a l'inici de L3 ). A la part final de la baixada teóricament hi ha un ràpel, nosaltres hi hem trobat una corda fixe i hem desgrimpat. Un cop al fons del torrent ja trobem una traça que seguim a l'esquerra i arribem a una canal on comença la via. Nom escrit i químics visibles.

Reunió mig penjada...bon humor!

-Orientació: Sud Oest, diría que està a l'ombra en gran part fins cap a les onze. A evitar en dies de vent.
-Material: Cintes exprés, si es va just de grau en molts punt entren peçes ( petites i mitjanes ? ).

Segón llarg.

-Via: Està prou bé, bona roca i sense pul.lir. Trams guapos d'aresta i força variada. Hem enllaçat les dues darreres tirades però amb força fregament. M'imagino que és de les més  asequibles del Verdón.
-Grau Obligat: La primera tirada a mi em va semblar la més obligada, ben bé V+. La resta més trampejable.

Segona reunió.
-Ressenya: A l'espera de poder pasar la meva a net penjo la de la guia...mal fet.
-Descens: Acabar de pujar a la carretera i seguir-la fins al cotxe. Molt curt.