divendres, 20 de setembre del 2019

Via Tuaregs a la Palleta.

La més equipada de la paret i m'imagino que per això la més repetida,interessant dur un pla B tant per escalar com per rapelar,ja que no deu ser estrany trobar-hi la gentada que surt a la foto.Nosaltres hem gaudit molt en aquesta bona escalada de placa,itinerari equipat amb parabolts per alguns sobreequipat per d'altres mai hi sobren xapes.Ha quedat un recorregut esportiu on no cal navegar per cercar l'itinerari ja que sempre veurem la següent xapa.Tot i això hi ha algún distanciament en trams de III+/IV on caure no crec que sigui una bona opció.La roca boníssima i les tirades en general mantingudes i homogènies a exepció del darrer on hi trobem un bombo amb el pertinet pas de bloc.

Accés: Aparcament al Restaurant de la Vinya Nova,el Bruc.
Aproximació: Agafem la pista que duu a Collbató i la seguim uns doscents metres.Trobarem una paret amb una porta de ferro a la nostre dreta i uns pals de fusta per que no es pugui aparcar a la nostre esquerra.Aquí deixarem la pista per anar a l'esquerra i agafar el Torrent de l'Artiga.Quan aquest es bifurca prendre el de l'esquerra, a la dreta hi ha la ferrada de les Dames. Anem pujant torrent amunt, a estones per una traça que queda a l'esquerra del torrent. Una miqueta més amunt de la Terra de Nómades hem de sortir clarament del Torrent ( esquerra grimpada ) i seguir una mena de vira ( és camí amb un tram de cordes fixes ) fins a la base de la Palleta. Alguna marca verda,superades les cordes anem al final de la paret on veurem els tres primers bolts ( del 10,daurats,Fixe ) i a sobre seu un pont de roca.
Restriccions: Prohibida l'escalada de Gener a Juliol ambdós inclosos
Material: A nosaltres en ha anat bé l'estrep i només hem fet servir 13 cintes exprés.Açgun forat o merlet permeten afegir alguna peça probablement petita.
Grau obligat: V+/A1e.
Orientació: Primer llarg a l'ombra fins la una,la resta al sol de 11/12 fins a les 3.Cara Est.
Horaris: Aproximació 30',via i rapels 3 hores i retorn de la base a l'aparcament 30'.
Descens: Dos ràpels per la mateixa via.R4-R2 50 i R2-terra 60 justos.No calen recanvis ( dos bolts amb anelles ),es poden fraccionar.

1. 30 minuts d'aprox? Jo en vaig tardar 45... ets Kilian Jornet! xD

2. Jajaja...pensava que ningú llegia més enllà de la primera linea!.
    Segurament debiem mirar malament l'hora o ens varem equivocar a la hora de fer els calculs o qualsevol altre kalamitat!!!