divendres, 26 d’agost del 2011

Fil·loxera Vastratix a l'Aeri.

-Cordada: Jose i Busquets.
-Ressenya: Va anar molt i molt bé la del Caranorte on surten totes les assegurançes. També hi ha la dels ressenya.net
-Material: En teoria la via es troba totalment equipada. Nosaltres vàrem cossir la fissura de la penúltima tirada on vàrem possar tres tascons,aliens groc,vermell i gris;Camalots 0.75,1 i 2. Amb aquest material pots assegurar sobradament algún pas puntual a les altres tirades. Unes 15 cintes exprés, hi ha ressenyes que en marquen 20,les duiem peró no les hem possat.
-Aproximació: De Sta. Cecília pugem a agafar el Camí de l'Arrel ( G.R. ) en direcció al Monestir ( esquerra ). Deixem un primer trencant a la dreta que puja al Serrat del Moro ( aspa de G.R.), quan estem a punt de deixar enrrera la paret de l'Aeri prenem a ma esquerra un torrent rocós: la Canal de l'Aeri. Aquesta ens serà reconeixible perquè als pocs metres d'entrar-hi trobem un recordatori de la noia que es va matar a la Easy Rider i més endavant cordes fixes. A la part alta de la canal obviem uns escalons que s'en van a la dreta per anar a les vies de la part central de l'Aeri. Seguim canal amont i deixem enrrera també el peu de via de la Easy Rider. La canal es redreça una miqueta i pugem amb l'ajuda de les arrels i troncs caiguts,abans d'un tram més dret localitzem R0 a la dreta ( dos espits ).
-Via: A la xarxa i a les guies hi ha opinions molt diverses. La nostra, com totes altament subjectiva,seria la següent:
1.La roca: A la primera tirada és una miqueta cutrilla ( l'entrada no ), a la segona i els dos primers terços de la tercera no és que sigui dolenta peró és d'aquella grisosa amb tacte una miqueta sorrenc ( no problem,està cossit ).Tot i així alguna cosa hem fet baixar. A la resta de la tercera i la primera part de la quarta és cinc estrelles. Per arribar a la quarta reunió hi ha un tram de mala roca. La cinquena te bona roca i a les dues darreres regular tirant a bona ( sortida al cim bona ).
2.L'equipament: Tres primers llargs cossits ( algun tram també s'ha d'escalar ). A la quarta hi ha una placa amb poques assegurançes peró és IV i la roca és ferma,llavors la roca empitjora i ja hi ha més xapes. Tramet fàcil per arribar a la reunió on no hi ha assegurançes ( III-IV). A la cinquena tirada toca escalar,les xapes si que estan allunyades. El consol és que les xapes han deixat de ser unes xapes una miqueta estranyes on el mosquetó no treballa com ho hauria de fer per ser xapes convencional d'espits. En aquesta tirada crec que és clau no fer la reunió que hi ha sobre de l'Ae,per evitar factor 2. No se si arriba a expo peró si que hi ha aire ( V+). A la fissura de la sisena hi ha tres o quatre expansions i crec que en relació a la topo del caranorte hi falta un clau ( no n'estic segur ). A la darrera tirada podem treure factor amb un Camalot 0.75-1 i després acabar d'arribar a la primera xapa,la resta assegurat.
A les xapes aquestes estranyes no els hi he fet cap foto peró si a unes que hi ha a les reunions i en alguns trams puntual que ja donen més confiança:

3. Dificultat: V+ obligat a la placa de la cinquena tirada i potser alguna sortideta a les tirades de baix. La fissura ens ha semblat que era un bon 6a peró es deu poder trampejar en V+/A1. Val a dir que no teniem massa el dia...La cinquena tirada sembla que es pot " esquivar " passant per la Tope Toni o la A dónde... ( ? ) que sortiria a la dreta de la reunió que ens hem saltat a sobre de l'Ae.

En conjunt la via no ens ha semblat pas dolenta. Trams bons de placa i de fissura, prou variada i amb ambient ( suposo que no el mateix de les del mig de la paret ), a tenir en compte lo de la roca i l'equipament i que cadascú decideixi.

- Descèns: Del cim ràpel de 20 metres al coll. Remontem per la corda fixe, per traces que van per dins del bosc i per trams rocosos. Arribem al cim de les antenes, baixem cap a l'altre costat ( direcció Can Massana ) i enganxem el camí enporlanat fins que trobem l'entrada de la Canal de St. Jeroni ( linia elèctrica i senyals vermelles ). Per aquí baixem a Sta. Cecília.