dimecres, 24 d’agost del 2011

Recaderia Vertical a Gitarriu



-Company: El Silent Partner.
-Ressenya: La que surt a les guies de Sadernes. A internet podeu trobar la de ressenya.net
-Material: Cintes exprés.
-Aproximació: Si hi anem a l'estiu haurem d'aparcar el cotxe a l'Hosatal de Sadernes. En cas contrari seguirem per la pista i aparcarem al darrer aparcament autoritzat ( rètols ). Seguim pujant per la pista i deixem enrera el trencant de Sant Aniol i el Pont d'en Valentí ( esquerra ), més endavant trobem un camí que s'enfila a la dreta amb un cartell que hi diu Bassegoda. L'entrada està just abans de l'antic aparcament i el camí està marcat amb senyals verdes i vermelles. L'anem seguint,deixem una tartera a la dreta més endavant creuem el Coll Roig. Poc després el camí de les senyals verdes i vermelles continua en direcció al Bassegoda i nosaltres ens hem d'enfilar a la dreta per una tartera ( sol haver-hi una fita ). De seguida trobem una roca amb una creu de les senyals de pintura i una indicació que diu " Quer Foradat ", continuem pujant fins que topem amb un contrafort rocós,per el seu peu anem tirant a la dreta fins a trobar el " Pas del Cabró ", potser que el trobem amb corda fixe de dalt a baix,amb parabolts o net. Si arribessim a una petita torrentera és que ens l'hem saltat. Pugem pel Pas del Cabró ( 40 mts aprox de II-III ) i acabem d'arribar a peu de paret. La via comença uns cinc metres a la dreta ( espit visble,costa un xic de veure ).
-Via: M'ha semblat una via de resalts, per tant no cal que hi anem a buscar un gran ambient. El darrer resalt és més vertical i sostingut que els altres peró no deixa de ser un resalt. M'imagino que és la via més assequible de Gitarriu ( V obligat ). Suposo que ara feia dies que no es feia perquè la via no es pot fer en època de nidificació ( de Gener a 15 d'Agost m'imagino ) i per aixó l'he trobada un pèl herbosa.Equipada amb espits del 8 un xic rovellats i un parabolt per reunió.
-Descèns: Amb ràpel per la mateixa via. M'imagino que amb una 60 arriba.

3 comentaris:

  1. Vols dir que la via no està herbosa perquè està en una zona on l'escalada està prohibida i no regulada?
    http://www.altagarrotxa.org/2004/agendaplus.php?idioma=1&categoria=1&id=370

    Crec que Guitarriu no està inclòs en els sectors restringits, sinó en els que hi és prohibit escalar.
    Us agrairé una correcció si vaig errat, més que res perquè també m'agradaria fer la via.
    Salut!

    ResponElimina
  2. Pel que jo tinc entès ara ja s'hi pot escalar peró aixó ho se de sentir-ho per Sadernes. De fet les primeres xapes que faltaven les han tornat a possar. Tinc entès que es un sector on està regulat i no prohibit,no?

    ResponElimina
  3. Jo també estic interessat en saber si es pot o no es pot fer. Algú en té dades contrastades? :P

    ResponElimina