diumenge, 7 d’agost del 2011

Ponant Neuf a Tour Termier ( Cerces ).

-Cordada: Roger Canals,Isaac Ferrés i Busquets.
-Ressenya: Lanochedelloro.com.
-Material: Via totalment equipada amb parabolts.
-Aproximació: L'aparcament es troba uns tres o quatre revolts abans d'arribar al Coll del Galibier pujant des de Briançon ( esquerra ). Creuem la carretera i anem seguint un camí molt ben fressat,passem per sota d'una linia elèctrica i canviem de vessant. El camí està marcat amb senyals flourescents, quan veiem la paret i hem de pujar a la base directament ( abandonar el camí ) per una tartera. Parabolts visibles a peu de via.
-Via: Està bastant bé,la roca és molt curiosa ( vetes ) i bona. A l'entrada ens hem liat i hem entrat pel projecte que marca en Luichy a l'esquerra de la via,la primera tirada l'hem fet desencordats ( R1 cómode per equipar-se ). La via ens ha semblat un pèl més fàcil del que marca la ressenya,obligat V+/A0. Mirant a la ressenya d'en Luichy ens hem saltat: R7,R9 i R12.
-Descèns: Hem baixat caminant i a part de ser bonic,deu ser més ràpid perquè uns francesos que han arribat al cim abans que nosaltres han rapelat i han trigat més a arribar a peu de via. Per baixar a peu hem d'anar seguint fites i rastres de pas fins a un coll molt evident ( a la dreta de la paret ), aquí enganxem el camí amb marques flourescents que ens tornarà al cotxe.

1. Nosaltres aquest estiu també van estar per la zona i aquesta va quedar pendent, ens van dir que la Tour Termier té el millor calcari del Ecrins.
    Salut

1. Doncs jo crec que val força la pena. Aixó si a la pareet hi havia bastanta gent i tampoc és qüestió de matinar masssa perquè fot força rasca. Encara que aquest estiu diria que ha estat molt fred i suposo que en temporada estival hi deu fotre menys fred de la que fotia...L'altre tema crec que és el de baixar caminant,no se perquè carai els francesos biaxen de tot arreu rapelant!. Jo crec que aquí baixar caminant és més ràpid i més bonic ( almenys per mi ). Ah! i el calcàri si que era bo...
      Salut i metres!

2. Ens va agradar molt veure el teu comentari de que es pot baixar caminant sense rapelar, nosaltres sempre que podem els evitem encara que ens suposi una estona més fer-ho caminant, amb lo bé que va estirar les cames després d'estar una bona estona penjat a la paret!