dijous, 22 d’agost del 2013

Dülfer al Fleischbank ( Wilder Kaiser ).

-Cordada: Jordi Vilà i Busquets.
-Ressenya: Dúiem aquesta que va anar molt bé.

-Accés: El Wilder Kaiser queda a l'Oest d'Innsbruck,a Austria. Hem d'anar a la població de St.Johan in Tirol i després cap a Griesenau. Aquí surt una carretera de peatge ( 5 euros ? ) que puja a l'aparcament de Griesieneralm. Aquest peatje ens el podem estalviar si pujem al vespre. A l'aparcament hi ha una font i un bar.

-Aproximació: De Griesieneralm hem d'agafar el camí que puja al refugi de Stripsenjochhaus. Abans de l'última pujada ens desviem a l'esquerra i després de travessar una zona de prats enfilem un camí rocós equipat amb cadenes. Aquestes ens acaben deixant en una tartera, a les envistes d'un coll amb una antena d'un telèfon de socors ( no hi ha cobertura de móbil ). A ma esquerra ens queda el Predigtstuhl i a ma dreta tenim el Fleishbank. Peu de via evient, amb unes petites repises.
El lócal que ens acompanyava ens comenta que feia l'aproximació per l'altre cara i que després la baixada és més ràpida. Penjo aquesta fotografia de la via que segur que va molt bé per localitzar l'inici de la ruta.

-Material: Alguns tascons i joc de friends des de l'Alien blau al Camalot del 2. El del 3 només el vàrem possar en un tram fàcil de l'última tirada difícil i crec que entre dos pitons per tant deu ser prescindible. Cintes llargues.
-Orientació: Est.

-Via:Ruta histórica oberta fa un segle, tota una mostra de l'audàcia de l'aperturista. La via es soluciona amb  V/V+-A1 obligat pel primer i el segón degut a les travesses que fa la via. La via està força sobada i la travessa d'entrada encara que fàcil és una mica exposada. Aquest primer tram el vàrem fer en ensamble igual que les canals de sortida. Vàrem enllaçar les tirades 2-3 i 8-9. Totes les reunions estan equipades amb químics, igual que els pasos més difícils on també hi trobem força pitons.La roca és calcària similar a la Nord del Pedraforca, bona.

-Descens: Marcat amb punts vermells. Primer desgrimpar o fer curts ràpels per una xemeneia fins a una carena. Seguir-la fins a una canal on hem anat fent ràpels amb una sola corda de 60. Hi ha un moment en que aquests es bifurquen, nosaltres hem anat pels de l'esquerra ( dreta canal ). El darrer costa de veure i és desplomat. Queda a la part esquerra de la bauma ( cap a la via ). De l'últim ràpel retornem per la tartera a peu de via.

1. El Wilder Kaiser queda a l'Est d'Innsbruck (1h de cotxe)

2. ok, kuan pugi ho arreglut!!!!ens la veiem i et porto lo teu.