dimecres, 18 de desembre del 2013

Benito Romerales a Penya Roc.

-Cordada: Txus i Busquets.
-Orientació: Sudest, te sol des la sortida fins cap allà les tres.
-Ressenya:

-Accés: Des de Polop hem d'agafar la carretera que puja a Guadalest ( interior ). Hem d'estar atents perquè al quilòmetre 37 aproximadament ( a uns deu minuts de Polop ) hem de prendre una pista emporlanada a l'esquerra on hi ha  un cartell que possa "Camí de l'Almassera" . Seguim aquesta pista uns  2.6 quilòmetres i aparquem en aquest punt. Aquí hi ha una pista que surt en direcció contrària a la que portem amb tres pilars i una cadena. A la pàgina de Senderos de la Roca  no hi ha la topo d'aquesta via peró hi ha informació de l'accés i l'aproximació.

-Aproximació: Seguim la pista fins ben bé sota d'una casa. Aquí agafem un camí que surt a la dreta per uns olivars i després puja en direcció a les parets. Arribem a un encreuamnet i seguim   camí de l'esquerra que primer planeja i en acabat puja novament cap a les parets. Per una tartera arribem al peu de via en un petit replanet amb una BR i una sageta picades,parabolt visible. Compte perquè uns tres metres més amunt hi ha una R picada i una altre via o una variant d'entrada.

-Material: Joc de friends des de l'Alien verd al Camalot del 2. Si ens volem assegurar a fondo la xemeneia de la tercera tirada ens caldran peçes més grans tipus Camalot del 4, tingueu en compte que aquesta xemeneia és de IV i amb bona roca, es fa tranquilament a pèl i al mig es pot possar un Camalot del 0.75.
-Via: Ens ha agradat moltíssim, és variada, amb bona roca i ambient.
-Grau obligat: V+ sostingut a la primera tirada, la resta més fàcil.

-Descens: Podem baixar tant per la canal de la dreta com per la de l'esquerra, mirant a la paret. Nosaltres hem baixat per la de l'esquerra, hem anat molt bé i te l'avantatge que passem per peu de via. Per aquesta opció del cim baixem al vessant oposat i per terreny evident anem cap a l'esquerra, hem fet un parell de fites a l'entrada de la canal. Hi ha dos ràpels de 30 instal.lats ( bolts amb anelles ), el primer costa de veure. Queda com per sobre de la canal a l'esquerra, aquest primer ràpel és un xic herbós i potser sigui millor desgrimpar-lo. El terreny és herbós per tant millor no enllaçar ràpels.