dilluns, 27 d’abril del 2015

Zoe del Mecanoscrit al Faraó.

-Cordada: Segarra i Busquets.
-Orientació: Est.
-Accés: Anem a la Vinya Nova i agafem la pista que hi ha l’esquerra,que porta a Can Jorba. Un cop aquí seguim la mateixa direcció que portem,deixant la masia a la nostra dreta. La pista acaba en un cul de sac a sobre d'un olivar. Nosaltres hem aparcat en aquest olivar.

-Aproximació:  Pugem a la pista i agafem la bifurcació de la dreta,de seguida ens fiquem a dins d’un torrent: Torrent de la Coma d'en Pastor. L’anem seguint de pujada, al cap d'una estona caldrà pujar al vessant esquerra del torrent i arribem al sector esportiu anomenat Bloc del Camí ( zona esportiva del Faraó de baix).Aquí començem a trobar marques grogues que ens guien per dins el torrent. A la part alta del torrent les marques surten del torrent a l'esquerra i ens deixen en una mena de carena.Compte que segons com costa de veure aquest punt, si fa estona que no veiem marques ni fites i el torrent està brut és que ens hem saltat aquesta bifurcació!. La traça de la carena ens deixarà en un camí transversal que seguirem a la dreta a les envistes del Faraó. El seguim cap a la dreta tornant a travessar el Torrent de la Coma d'en Pastor ( per on pujariem per anar a fer l'Estrany Mirall Llunar a la cara Oest ) i arribem a sota del Fraonet, el sobrepassem uns metres i pujem per un torrent que passa a escassos metres de la base d'aquesta agulla i seguim pel torrent, després de gimpar per una rampa de roca arribem a la peu de via. Hi ha una petita Z picada, es veuen els bolts i està uns vint metres a l'esquerra de la Desig de sol.

Ressenya Romànticguerrer, merçi!.

-Material: Totalment equipada amb parabolts, en algun lloc he sentit que mola portar algun Alien. Nosaltres anàvem amb una corda simple i no hem tingut fregament.
-Via: Bonica via esportiva en un racó ben guapo de Montserrat, roca de primera i tirades sostingudes. Escalada obligada per sota del 6a però sense arribar a ser exposada.Guapa via. Hem enllaçat les dues darreres tirades i la R1 l'hem fet a la veïna Hussein el Lluna.

-Dificultat obligada: Segons la guia que consultem aquesta pot variar entre el V+ i el 6a. A nosaltres ens va semblar que al principi de la primera tirada hi ha un tram de 6a obligat.
-Descens:  Fem un primer ràpel de 20 metres per la cara Est fins a una vira. Des d'aquí hem d'acabar de baixar fins al Coll Nord. Podem desgrimpar per la mateixa aresta N (II-III) bé seguir la vira uns deu metres a la dreta ( mirant la paret ) i trobem una nova instal·lació on un ràpel d'uns 30 metres ens deixa a les proximitats del coll Nord. Un cop al coll N de les múltiples opcions que tenim jo n'he fet dues:
1. Baixar per la canal que hi ha per sota de la Cara Est. Bona opció si tenim les motxilles a peu de via o volem combinar amb la Negra Cornella.
2. Al coll podem prendre una vira que entra a la cara Oest. Seguim aquesta vira i just passada una característica balma localitzem una reunió equipada per rapelar de l'Exorcista. Rapelem per aquesta via: 20 +60. Baixem un tros per la canal i ja som al peu de l'Estrany Mirall llunar.