dilluns, 26 de juny del 2017

Viking a l'Agulla Sol ponent .

Via que ataca la vertical cara oest de l'Agulla del Sol Ponent. Sorprenentment un bon tram del primer llarg surt en lliure no massa difícil. Però al segon llarg i a l'inici del tercer haurem de tirar d'Ae a discressió. Menció especial a la segona reunió, en una generosa bauma on podrem portar la birra i les patates... La via està equipada amb parabolts, la majoria són del 8. Compte perquè la xapa d'alguns parabolts balla!!!

-Cordada: Busquets i Macau
-Accés: Aparcament de Can Maçana, situat en un coll a la carretera entre el Bruc i Manresa. Convé no deixar res al cotxe ja que és un lloc típic de robatoris. Ara per aparcar-hi els caps de setmana i festius cal pagar 4€.
-Aproximació: Des de l'aparcament pugem en direcció al refugi d'Agulles (senyalitzat).Al Coll de Guirló, en comptes de seguir el camí cap a les Portelles, agafem un caminet que surt a mà esquerra i que puja cap a la paret oest d'Agulles. Està bastant fresat i hi ha fites. Seguint aquest camí arribarem al peu de la Cerdà-Riera de la Bandereta. Per arribar a peu de via hem de resseguir la paret cap a la dreta fins arribar al peu de la cara oest de l'Agulla del Sol Ponent. A l'inici de la via hi ha el nom ratllat a la roca, però s'esta esborrant i costa de veure. La primera xapa és un parabolt rovellat del 10.

-Orientació: Oest.
-Material: Cintes exprés (si ho volem xapar tot al segon llarg en calen unes 20) i estrep. Un Alien groc o similar pot anar bé per protegir la sortida al cim.
-Dificultat obligada: 6a (al primer llarg).

-Descens: Ràpel d'uns 25 metres per l'aresta sud/sud-est. La reunió del ràpel està a l'aresta sud, uns metres per sota el cim.
-Ressenya: Nosaltres hem utilitzat la topo del blog de l'Escalatroncs:

1. Les birres i les patates les em de pujar o les vau deixar per properes repeticions?

2. No les birres i patates s'han de portar,el que vàrem deixar és Mandanga de la bona per tots els fariescaladors que hi aneu.
    Salut i el fary el més gran!!