dilluns, 6 de juliol del 2020

Neusnidó al Devessó.Malanyeu.

A la paret del Devessó hi conviuen dos tipus d'escalada,no sempre amb harmonia.
Al costat o directament entrecreuades a imaginatives rutes d'autoprotecció hi trobem lineas d'abundant equipament i amable dificultat.La Neusnidó pertany a aquest darrer grup i ens permetrà gaudir del bon rocam sense massa complicacions.Moviments bonics,tirades homogènies i parabolts per no patir.
Nosaltres hem obviat el segón relleu,donat que la primera reunió resulta incómode potser el millor sigui arribar amb una sola tirada del terra a la segona reunió.
Possibilitat de continuar escalant a partir de R3,es veia un mur amb xapes força trempat malgrat la vegetació que podria dificultar el descens amb ràpel.

Accés: Poble de Malanyeu,aparcament a l'entrada del poble.A sobre de l'església i el camp de futbol.
Aproximació: Del poble seguim el PR passant per darrera de l'església. Un cop hem sortit del poble arribem a una cruïlla de pistes.El PR baixa cap a una casa, nosaltres hem d'agafar la pista de dalt que ens portarà a un altre mas.Just abans d'arribar a aquest segon mas hi ha un camí a ma dreta que puja a uns camps enfeixats. Pujem fins aquests camps i els travessem cap a l'esquerra per una traça amb alguna fita i arribem al bosc.Planejem un moment i de seguida baixem a un rec,el creuem i pugem a la paret,anar uns metres a l'esquerra.Els primers bolts que hem xapat són de mètrica 8.Mirant la foto de la ressenya des de l'aproximació i la que hi ha just a sota que pertany a l'inici de la via es troba.

Horari: Aproximació 20',via i descens en ràpel 1 hora i mitja.
Grau obligat: De caball estant ja que anàvem en lliure diria que V/A1e.
Orientació: Sud.
Descens: Nosaltres hem baixat amb dos ràpels de 30 i 60 respectivament.