dilluns, 27 de setembre del 2021

Gracias a la Vida a Montrebei.

Amortitza un terreny a priori no gaire atractiu, nosaltres n'hem sortit prou cofois. Alterna llargs guapos amb els inevitables rostolls d'aquest tram de paret. Força variada ja que te placa i fissura.

Accés: Àger, agafem la pista asfaltada que porta al Coll d'Ares, a uns deu quilometres del poble trobem un trencall a l'esquerra senyalitzat com a " Congost de Montrebei ". Seguint sempre aquesta pista arribarem al Prat de St.Llorenç, punt on mor la pista. Aquesta pista ha estat arreglada recentment i es troba en molt bon estat.

Aproximació: Convé agafar la traça de baixada de la paret i quan ho veiem clar seguir per rastres de pas a l'esquerra ( alguna fita ) fins a peu de via. Díedre-canal una mica brut, uns vint metres a l'esquerra de la Torrades amb all. A la fotografia de sota es veu el company escalant l'inici de la via.

Orientació: Sud Oest fins les dotze tocades el primer llarg ha estat a l'ombra després ha tingut sol fins pràcticament la posta.

Horaris: Aproximació 30',via 4 hores i descens 40'.

Grau obligat: 6a/A1.Sortint de la primera reunió jo diria que hi ha el pas més obligat de la via,sobre una llastra que sona a buit i que nosaltres no hem vist com protegir.

Material: Nosaltres hem fet servir unes 13 cintes exprés i un joc de friends des de l'Alien negre al Camalot del 3 repetint entre el 0.5 i l'1.

Descens: Del final de la via grimpar fins assolir la carena. Un cop a la carena seguir a la dreta fins a un ampli coll. En aquest punt cal estar atents a girar a la dreta i a través de canals i tarteres arribem al Prat de Lluís on hem estacionat.

Ressenya: Juntament amb tot el material gràfic pertany a en Josep Santasusana autor del blog lacordadacentenaria.Gràcies!