dilluns, 17 de juliol del 2023

Via Aleix a la Punxa.

Bona via en el seu grau que escala una elegant aresta. L'entorn sol ser tranquil i grimparem envoltats de magnífiques agulles. Sostinguda en el IV+  finet amb un parell de bombos més difícils alhora que físics ( V+ i 6b+). Itinerari equipat amb espits espaiats a les zones més fàcils, no la recomanaria com d'iniciació. A totes les roles hi trobem un parabolt. La roca boníssima llevat d'un tram a la segona tirada. De bon combinar a la baixada de la GESAM a la mateixa Punxa o la Badalona a la veïna Cadireta del Diable.Roca bona llevat d'un tram del segón llarg.

Accés: Nosaltres hem deixat el cotxe a l'aparcament que hi ha abans de la tanca del monestir, una zona amb bancs.
Aproximació: Creuem la carretera i pugem unes escales que ens deixen a la base de la Canal del Pou del Gat ( rètol ). Pugem per l'esmentada canal fins que enllacem amb el Camí de l'Arrel ( G.R. ), el seguim a l'esquerra en direcció al Monestir. Passem per sota la Cadireta í continuem pel G.R. de seguida el deixem per agafar un corriol a l'esquerra que ens porta a l'Ermita de Trinitat. Arribats a l'ermita prenem un corriol desbrossat a la dreta i que mica en mica es va embardissant i que acaba passant pel peu de via,espit alt visible.
Material: Nosaltres hem posat un Alien verd per substituir el pitó que manca a la tercera tirada,hi ha qui empra un Camalot 0.75 ( no se si aquí o a l'escletxa del segón llarg). De cintes porteu-ne vuit si voleu fer el segón llarg amb el que hi ha,nosaltres n'hem gastat nou per que hem afegit una sabina. No estaria de més canviar el pont de roca que assegura l'arribada al cim així com canviar tots els cordinos del ràpel ( 10 metres per fer-ho bé ).
Orientació: Est.
Grau obligat: V.
Horaris: Aproximació 45',via i ràpelar 2'5 hores. Del peu de via al cotxe 35'.
Descens: Amb tres ràpels per la mateixa via.