dilluns, 11 de setembre del 2023

Manyos a la Prenyada.

Sembla ser que als anys 70 era una via clàssica que s'acometia per atacar a posteriori la Gomez Xalmet ,ves a saber per quins setze ous aquest itinerari ha perdut l'estatus de clàssica i malgrat que es va fent semblaria que no és un recorregut per trobar-hi gentada cada cap de setmana. Pels cànons actuals on només s'escala si es va en lliure deu cardar mandra la pedalada de la primera tirada. Hi haurà qui se l'agafi com un peatge per després poder escalar quatre tirades de lliure assequible però amb passos bonics i certa navegació a la segona tirada, amb alguna xapa amagada darrera el merlet de torn.

Accés: Monestir de Montserrat. Aparcament de pagament (6.5€), descompte a federats (4€).
Aproximació: Pugem per les Escales dels Pobres fins al Pla de Sta. Anna. Aquí hem d'agafar un camí a mà dreta que, passant per unes escales, porta fins al refugi de Sant Benet. Anem a darrera del refugi i seguim un corriol que de seguida es bifurca: nosaltres anem cap amunt, si anem a baix de seguida trobarem un gran pi. Arribats a la base del Gat el corriol desapareix, fem una diagonal ascendent per la rampa de la seva base i retrobem el corriol que ens deixa en una canal. Pugem uns metres a la dreta i assolim el peu de paret de La Prenyada. Anem a l'esquerra, passem l'evident díedre de la Gómez Xalmet i començem a pujar per la canal que es forma entre la Prenyada i la Roca d'en Barberà. Passem un sostre, dues vies esportives i arribem a l'inici de la Manyos. La primera assegurança és a un parell de metres del terra i és un espit rovellat.
 Material: Nosaltres hem fet anar 26 expresos, un estrep, una plaqueta recuperable, un escanyaburins, un Tricam blanc i un joc de friends des de l'Alien verd al Camalot de l'1 ( m'hagués anat bé el del 2 ).
A la primera tirada potser seria prudent estrangular cinc o sis burins seguits,ja que hi ha lloc darrera la plaqueta original.
Horaris: Aproximació 35',via i ràpel 2'5 hores mentre que per tornar al Monestir 45'.
Grau obligat: V/A1e.
Descens: Fem un ràpel de 25 m per la cara nord fins una canal, dos bolts amb cadena i anella. Des de allà baixem la canal fins un collet entre la Prenyada i la Roca d'en Barberà. Aquí fem un xic de pujada per assolir el coll i baixem per la canal a través de la qual hem aproximat de manera que retrobem el peu de via.