dilluns, 16 de setembre del 2024

Aresta Brucs a la Miranda de les Bohigues.

Típica Brucs que va buscant el punt feble de l'aresta,flanquejada a l'esquerra per la Sílvia i a la dreta per la Daniel S.A. Personalment l'he trobat una molt bona escalada en el seu grau, amb una roca de pel·lícula, molt lògica i amb molt bones vistes. Malgrat els parabolts i la dificultat assequible no se si és una bona via per iniciar-se de primer ja que les caigudes podrien ser prou llargues. A la ressenya hi falten un grapat d'expansions a la primera tirada i una a la segona. La dificultat del segon llarg és de IV+: vertical però amb bons agafadors. Menció especial al gran merlet blanc del primer llarg que es veu des de lluny.

Accés: Aparcament de Can Maçana, situat en un coll a la carretera entre el Bruc i Manresa. Convé no deixar res al cotxe, ja que és un lloc típic de robatoris. Ara per aparcar-hi els caps de setmana i festius cal pagar 4€ (2€ si estàs federat).
Aproximació: Cal anar en direcció al Refugi Vicenç Barbé.Superarem el Pas de les Portelles i en comptes d'anar a l'altre vessant en direcció al Refugi trenquem a l'esquerra.Anirem seguint, no estrictament, la carena rocosa de la nostre esquerra. Aquest camí es troba marcat amb algunes marques vermelles de pintura.Amb una mica d'intuïció deixem aquest camí i prenem un corriol menys marcat fins al peu de via. Hi ha un bony que cal grimpar i que la ressenya marca com a R0 però que segons les ganes d'assumir una bona costellada podem encordar-nos i/o intentar assegurar-nos. Superat aquest primer obstacle arribem a un còmode replà. A l'esquerra veurem una gran armella a ma esquerra i els espits rovellats així com una pintada vermella de la Sílvia. La nostre te un espit amb anella i una gran llastra pont de roca a l'inici. Es veu el primer parabolt molt alt a la dreta, es pot aprofitar el primer espit rovellat que no se si pertany a la Sílvia.
Material: Jo he fet anar un Alien groc i una desena de cintes.No seria mala pensada dur algun ferro petit per si manquen els parabolts.

Orientació: Sud,compte amb el vent ja que la via hi queda plenament exposada.
Horaris: Aproximació 30',via 2 hores i del cim al vehicle uns 40 minuts. Val a dir que he fet l'escalada en solitari i que probablement anant en cordada la via es faci en la meitat de temps.
Descens: Nosaltres l'hem fet amb els gats posats ja que hi ha un parell de desgrimpades de III que les hem trobat exposades,encara que es poden rapelar.Del final de la via cal anar a la dreta ( Nord ) i desgrimpar un parell de ressalts,hi ha un espit amb maillón per si volem rapelar.Superat aquest parell d'entrebancs arribem al camí d'Agulles amb marques vermelles que seguirem a l'esquerra. Passarem per sota de l'Aresta Brucs a l'Agulla del Capdamunt i si anéssim cap a dalt crec que podríem combinar amb l'Aresta Brucs a l'Agulla dels Espeleólegs.
Ressenyes: Del Col.leccionistadevies,moltes gràcies!