dimecres, 15 de desembre del 2010

Montserrat. Guia d'escalades del vessant nord.


Per mi aquest llibre és molt recomanable. A vegades et trobes amb guies amb les ressenyes ben fetes, amb les quals ( cosa rara ) et pots fotre a navegar per la paret. Es tracta de guies on hi apareixen a molt estirar un centenar de vies seria el cas del recomanable 100 mejores escaladas de Catalunya,d'en Pep Soldevila. D'altres cops tens llibres de ressenyes on hi surten totes les vies d'una determinada paret,hi surten moltíssimes vies peró és clar amb els croquis apretadets per poder-les encabir totes. Un exemple seria la Vilanova de Meià y zonas cercanas de Luis Alfonso i Xavi Buxó. Jo no m'atreveixo a entrar a segons quina via només amb la ressenya d'aquest llibre, toca fer una ullada a internet el divendres abans de marxar i després una a Can Cirera. En canvi al llibre de l'Hita hi apareixen ni més ni menys que 390 vies i almenys en la cinquantena llarga que he fet s'hi pot anar amb la ressenya que hi surt. No només aixó les aproximacions més complicades estan ben detallades i a més el tema del material sol estar encertat. Més coses a favor...en poquíssimes vies ens surt alló de primera ascensió: " no es ténen dades ". És nota que l'autor és un apassionat de la muntanya de Montserrat,que ha escalat la gran majoria d'itineraris o bé ha parlat amb qui ho ha fet.A més ha fet un treball de recopilació de dades i investigació excel.lent. Tampoc no hi surten fotografies en color de l'autor lluint-se escalant que no serveixen de res i fan encarir el llibre. Ah! i la guia està escrita en la nostra llengua...un 10 de guia!!!!.
Només afegir que aquesta informació és totalment subjectiva i que a més està lligada al fet que jo només he fet una cinquantena llarga de les vies que hi apareixen, obviament les més clàssiques i repetides. A tall d'exemple us diré que quan vaig anar a fer la Canet Rosales Alonso a la cara Oest de Sant Jeroni hi vaig anar amb aquest llibre i la vaig trobar sense cap problema o a la Fredri-Picazo dels Aurons. I jo sóc bastant negat amb l'orientació.

Fitxa:

-Títol: Montserrat. Guia d'escalades del vessant Nord.
-Autor: David Hita Sánchez.
-Editorial: Desnivel.
-1ª edició: Març del 2003.
-Preu: Deu fer quatre o cinc anys a mi em va costar 16.20 €.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada