dijous, 6 d’octubre del 2011

G.A.M. a la Momieta.

-Cordada: Teo i Busquets.
-Ressenya: Duiem la d'Escalatroncs.
-Material: Nosaltres només vàrem utilitzar cintes exprés.
-Aproximació: Monestir de Montserrat pujar fins al refugi de St.Benet,deixar-lo a l'esquerra i creuar una porta. Seguim rectes fins passar per sota de la Trompa de l'Elefant,seguim pujant una miqueta més i girem a la dreta.Passem per sota la Mómia i després ve la Momieta. La via comença damunt un bloc caracterísitc,des d'aquí ja es veuen els parabolts de la primera tirada ( tenen xapa de burí ).
-Via: La via ens ha agradat molt,és una escalada de placa força fina i sobre una roca impecable. Anàvem amb la idea de que era una via obligada i exposada i res més lluny de la realitat. La primera tirada comença amb un tram finet que es deu poguer sol.lucionar tranquilament amb A0. Llavors ve una part més fàcil on si que cal escalar peró la dificultat decreix ( IV-V,hi ha un parabolt abans d'arribar a sota el sostre que no es veu ). El tram que esquiva la panxa torna a ser més dificil peró novament es pot sol.lucionar amb A0.Als darrers matres de la primera tirada hi ha el famós pas de 6a obligat, a un parell de pams del parabolt hi ha un forat on es pitonava ( sembla ser que ara hi entra un alien groc o un tricam vermell o rosa ) i un metre a l'esquerra del forat i amunt hi ha un bon merlet. Un cop al merlet ( si anem apurats el podem encintar ) amb un pas més arribem a la bauma on hi ha la R1. La segona tirada és més fàcil que la primera i nosaltres l'hem enllaçada amb la darrera. Tot plegat queda en V obligat si trampejem el darrer pas.
-Descèns: De la tercera reunió acabem d'assolir el cim i desgrimpem uns metres en direcció a la Mómia. Trobem l'antiga instal.lació i uns metres per sota la nova. Nosaltres hem baixat al terra amb un sol ràpel de 60 peró sembla que es pot fraccionar si anem amb una sola corda. El ràpel ens deixa al camí de l'aproximació. Si hem deixat coses a peu de via el tenim a un minut.