dilluns, 3 de novembre del 2014

Via Amour al Canigó.

Escapant de l'ombra, a la bona placa de L2.

-Cordada: Txus i Busquets.
-Accés: Cal anar fins al refugi de Cortalets. Si venim des de l'Empordà agafem l'A7 i sortim a la sortida 42. Anem seguint les indicacions d'Andorra i arribem al municipi de Prada de Conflent.Faig un talla i enganxa d'aquest enllaç, on surten diverses pistes per pujar al refugi, nosaltres vàrem fer aquesta i vàrem anar bé." Sense entrar a la Prada, s'agafa una petita carretera local fins a Villerac, que creua el poble i que, al cap de poc, es converteix en una pista forestal sense asfaltar. La pista, de 23 quilòmetres, puja fent revolts entre boscos i paisatges de muntanya per la vall del Llec, deixant els refugis forestals de la Molina i Prat Cabrera. Finalment s'arriba a una zona habilitada per a aparcament, on cal deixar els vehicles i continuar a peu, durant 10 minuts".
La pista crec que només la tenquen per Sant Joan.

Llamp de desprendiment al Barbet!.

-Aproximació: Igual que a la Emmene moi au bout du monde, un cop a la base d'aquesta via seguim pujant uns deu minuts per la canal, uns cent metres abans del seu final localitzem l'inici de la via. Petita esplanada i parabolt Petzl del 12 visible en una pedra blanca.
-Orientació: Sud, nosaltres hi varem entrar cap a les 12 i varem estar al sol.
-Material: Una desena de citnes exprés.

Croquis de la via.

-Via: Tot i una segona tirada prou maca i sostinguda i algun tram aïllat a la resta a mi no em va semblar cap maravella. La paret és la que és i la via ha d'anar a la caça i captura del bloc de torn per escalar en comptes de caminar, ara bé, l'entorn  i el fet d'arribar al cim del Canigó per mi l'hi donen la puntuació extra que justifiquen l'activitat. Tant per tant jo faria la Émmène moi au bout du monde , del mateix estil però un pèl més difícil i on escalarem més o encara millor;si es baixa bé per la bretxa Durier faria primer la Emmene moi... i baixaria per la bretxa a fer l'Amour...
Les tirades són a uns 30-35 metres menys la quarta que crec que feia uns cinquanta. Si algú sap amb detall els metres molaria afegir-ho a la topo.
Més información a la web del refugi de Cortalets.

Foto amb totes les parabolades de la paret.

-Grau Obligat: V-V+/A0 a la variant de 6a, si anem per la variant de l'esquerra potser es passi amb menys.
-Descens:  Hi ha tres opcions: del final de la via rapelar per la Emmene moi... , continuar crestejant fins al cim o desgrimpar a l'esquerra fins a estar a peu pla. Si desgrimpem a l'esquerra tenim dues opcions: acabar de baixar a  la Bretxa Durier que diria que amb una  desgrimpada ens retroba amb la canal per la que hem aproximat o pujar al cim del Canigó ( marques grogues. I-II ) i retornar a Cortaletes per la Normal ( 1.5-2hores ).Algú sap com està la baixada per la bretxa Durier?.

Cim del Canigó amb el mar de núbols.