divendres, 30 d’octubre del 2015

Integral Farigola Indómita al Devessó.Malanyeu.

Combinació de les vies Tal faras tal trobaras i Gruyere de dos estils ben diferents. La primera és una escalada oberta per baix buscant el punt feble en un mar de forats mentre que el darrer llarg escala un magnífic mur de forats molt sostingut.Aquest darrer llarg fou obert per dalt però és bastant lògic.Per unir aquests dos trams cal creuar l'inevitable jardí de la paret. La roca a totes les tirades és boníssima, als dos primers llargs la navegació està acotada ja que sempre veiem la següent assegurança,algun pont de roca te el cordino força tocat i molaria canviar-lo.

-Accés: Poble de Malnyeu,aparcament a l'entrada del poble.A sobre de l'església i el camp de futbol.
-Aproximació: Som la primera cordada que ens hem perdut fent-la....jajaja.Del poble seguim el PR passant per darrera de l'església. Un cop hem sortit del poble arribem a una cruïlla de pistes.El PR baixa cap a una casa, nosaltres hem d'agafar la pista de dalt que ens portarà a uns camps enfeixats. Pujem una miqueta i travessem els camps cap a l'esquerra per una traça amb alguna fita. Seguim una estoneta cap a l'est,amb la paret a l'esquerra. Baixem al rec,el creuem i pugem a la paret.La via comença dalt d'un petit ressalt rocós,igual que la clàssica Stock de Cock. La nostre via marxa a l'esquerra a caçar un visible,pont de roca vermell mentre que els bolts de la Stock de Cock van a la dreta.
-Orientació:Sud.

-Material: Un tascó BD del 8,cordinos fins i un joc de friends des de l'Alien groc al Camalot del 2.
-Grau obligat: V+ sostingut i A0.Si es va just de grau podem provar sort amb el ganxo i l'estrep ja que hi ha molts forats.
-Descens: Tot i que la via està equipada per rapelar sinó fem l'últim llarg nosaltres hem vist més fàcil de rapelar per la veïna Stock de Cock. Carenar a la dreta uns deu metres i baixar a una terrassa on hi ha la darrera reunió de la Stock de cock:dos bolts amb anella i un espit amb anella.Aquest ràpel és de 50 i ens deixa en una role penjada uns cinc metres per sota del jardí.D'aquí amb un sol ràpel de 65 que amb el xiclet arriba a terra ens plantem a peu de via.Aquest darrer ràpel,es pot fraccionar.
Sembla ser que si continuem carenant podem baixar caminant trobant un camí amb marques blaves.
-Ressenyes: Joan Asín i Parce, merçi!!!!.

1. Ei Marc les ressenyes no son meves, son del Parce i escalatroncs

2. Merçi Joan!!!,estic ben despistat....quan pugui ho canvio.
    Per cert,veig que ja estas recuperat, me n'alegro!!!!
    Salut i vies!!!

3. Podem també baixar a peu. Cal carenejar cap a la dreta fins la casa de la Solaneta i despres per la dreta de les feixes continuarem en el mateix sentit fins passar per sota el cingle de la Pona (grans desploms), atravesar el reg i seguir la pista que ens durà al Llomà i al cotxe. Mitja hora.

4. Gràcies per la informació Amadeu.Només hi havia escalat la Stock de coc i era la baixada que coneixia.
    Salut i bon calcari!.

5. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

An Thái Sơn chia sẻ trẻ sơ sinh nằm nôi điện có tốt không hay võng điện có tốt không và giải đáp cục điện đưa võng giá bao nhiêu cũng như mua máy đưa võng ở tphcm địa chỉ ở đâu uy tín.