dimecres, 22 de maig del 2019

Anys i panys al Serrat Alt.

De totes les que hem fet al Serrat Alt aquesta és la que hem gaudit menys,tot i tenir molts trams bons d'escalar hi hem trobat força terra.Val a dir que l'hem escalat a principis de Març quan la via era molt recent i que potser a mida que passi el temps i les plujes el recorregut quedarà ben net.També demana precaució amb la roca en diversos punts malgrat la gran feina de neteja que s'endevina per part dels obridors,gràcies!.

Accés: Àger seguir la carretera cap al Coll d'Ares. Una mica abans d'arribar al coll prendre una pista a la dreta en direcció a Colobó. La pista passa per sota de les parets del Cap del Ras i segueix cap a la Font Freda.Passats la Xurulla i també el Trident trobarem un gran prat a ma dreta on estacionar.
Aproximació: Des del prat la via és perfectament visible.Nosaltres no hem trobat cap traça que dugués a peu de via i hem anat buscant el pas més net.Arribats a la base de la paret iniciarem l'escalada en una mena de díedre ajagut amb dos ponts de roca visibles.

Escalant el primer llarg.

Orientació: Sud.
Material: Unes dotze cintes exprés i un joc de friends des de l'Alien verd al Camalot del 4.Si es va just de grau millor portar les repeticions que recomana la ressenya original: 0.75 i 1.
Horari: Aproximació 25',via 3 hores i baixada 40'
Grau obligat: V+/A1,si no es fa 6b en lliure pot ser útil un estrep.
Descens: Arribats a la feixa podem baixar per la mateixa cap a l'esquerra o bé escalar una darrera tirada que puja a la carena.Aquest llarg es troba a l'esquerra,amb l'accés senyalitzat per fites i ponts de roca visibles des de la feixa.Es tracta de 40 metres de 6a ( V+ obligat ) on hi caldrà dur un joc de friends des de l'Alien groc al Camalot del 3. Feta aquesta tirada el més ràpid és rapelar-la i un cop a la feixa baixar cap a la pista.Sinó volem rapelar ( 2 bolts amb anelles ) podem carenar a l'esquerra fins a una canal que te una fita a l'entrada.

1. Bona! Quan la vam difondre ja avisavem q millor esperar-se a unes bones rentades q amb l'etern anticicló de llavors no arribaven. ..la polseta a hores d'ara ja haurà tirat avall