dimecres, 1 de maig del 2019

Via Vèrtic a la Pastereta Est.

Degut a la seva baixa dificultat,bona roca,possibilitat de retirada a cada role i equipament poc espaiat pot ser una bona via per a la iniciació.Nosaltres l'hem escalat amb una sola tirada de 60 metres i l'hem gaudit molt.Abans hem escalat a la mateixa paret les vies Petit Four i Barcelonets.

Accés: Esplanada d'en Nubiola, al costat del restaurant de la Vinya Nova.
Aproximació: Des de la Vinya Nova prenem la pista forestal que porta cap a Collbató. Seguint aquesta pista trobarem un primer trencant a mà esquerra, és el Camí de l’Artiga Alta. Passat aquest trencant i seguint uns minuts més tornem a trobar un altre trencant a l’esquerra, el seguim uns 100 metres fins arribar a un cul de sac on abans es podia deixar el cotxe. Des d’aquest punt agafem un camí de marques blaves (Camí del Clot de la Mònica). Seguim aquest camí sobrepassant el Serrat Inferior d'en Muntaner amb la característica agulla del Frare de Baix.Superat aquest punt arribem a una carena rocosa,després d'avançar uns metres per aquest cordal cal deixar el corriol de les marques blaves per agafar una traça fitada a la dreta.Més endavant aquesta traça es bifurca i convé seguir el braç dret.Un curt tram de corda fixe ens permet assolir la base de la cara Est. Anem uns metres a l'esquerra fins a l'inici de l'Aresta Sud on hi trobem diverses lineas de bolts diferenciades cromaticament. Les xapes de la Vèrtic són les úniques que no estan pintades,les del costat són blaves i grogues.

Orientació: Est
Horari: 40' aproximació, 45' via i ràpel i 30' retorn a l'aparcament.
Material: Cintes exprés.

Grau obligat: IV+/A0.
Descens: Un ràpel de 55 amb tendència a la dreta.Si ho fem així compte que desploma i no hi ha possibilitat de fraccionar.
Si es vol evitar el desplom o fraccionar convé guiar la corda per l'aresta on trobarem diverses reunions equipades per rapelar

1. Jajajaja el cul de la segona és el meu.

2. Jajaja...
    Merci per la ressenya ens va anar de conya per trobar el peu de via!!!

3. Hello Everybody,
    My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of $250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of $250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius, call/whats-App Contact Number +918929509036 via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

4. Poc que he entés pas res,no vaig pas anar gaire a estudi.Tu que deus ser més llegit mira-ho de traduir aviam si et podem donar un cop de ma.
    Salut i inglix men que deia aquell!!!