dilluns, 28 d’octubre del 2019

Rebombori al Gorro Frigi.

Itinerari una mica diferent a les repetides vies del Gorro.Aquí no hi trobarem la típica combinació d'equipament generós,camps de patates i ambient.Escalarem una via oberta desde baix cercant les debilitats que ofereix la roca i espitant tant sols allà on l'obridor ha cregut necessari.L'aventureta discorre per un esperó tombat amb algún entrebanc més costerut,sempre a la recerca del pas més fàcil.La roca en general bona però amb algun tram concret a estudiar.Per últim dir que estem a la trajectoria de caiguda de pedres dels escaladors que baixen per la Via Normal.

Accés: Aparcament del Monestir de Montserrat. 4€ si estàs federat, si no crec que són 6.5€.
Aproximació: Del Monestir agafar les Escales dels Pobres, en direcció a Sant Joan. Al pla de Sta. Anna anar pel de sota i quan sortim al camí transversal (St. Joan - St. Jeroni) seguir-lo a la dreta i ens deixarà al camí transversal que va per sota dels Gorros i les Magdalenes. El seguim i a sota del Gorro Frigi i la seva cara Est agafem la canal per on baixa la Normal.Cal pujar aquesta canal fins al coll que separa el Gorro Frigi i la Magdalena Superior. La via comença en aquest coll,espit del 8 crec que amb cabota d'allem visible.
Material: Nosaltres hem fet servir un parell de vagues merleteres,el Camalot del 2 i l'Alien groc.
Grau obligat: V/A1.
Horaris: Aproximació 1 hora,via 1 hora i descens 1 hora 15'.
Descens: Nosaltres hem acabat la via a la role cimera de la Via Normal i d'aquí hem fet 2 ràpels: 30 metres i un segon d'uns 45 metres que és fraccionable.

1. Enhorabona ! una via "diferent" amb regust. Tot i que és curteta et deixa bon regust. Bona feina dels germans Masó.

2. Gràcies!.
    A nosaltres ens va agradar molt i ens va servir per acabar de sumar metres un matí de pluja inminent.