dilluns, 23 de març del 2020

Via d'Estiu a la Nou de Berguedà.

Les tirades en si són guapes però són ressalts que no acaben d'agafar ambient.Hem enllaçat la primera i segona tirada.Si quan acabem la via ens queden ganes de seguir enfilant-nos podem fer-ho als Cingles de la Creueta. Estant al final de la via tenim dues opcions per accedir a les vies dels Cingles de la Creueta. La primera seria continuar per l'Aresta dels Cingles de la Creueta i l'altre seria baixar fins al vehicle i fer un canvi d'aparcament. Si es tracta d'amortitzar el temps fent metres verticals probablement jo em decantaria per la segona alternativa.

Accés: Cal anar fins al municipi de la Nou de Berguedà.Creuem el poble en direcció Malanyeu. Deixem un trencant a l'esquerra que porta a Malanyeu i seguidament creuem una casa. Després l'asfalt desapareix i continuem circulant per pista.Passem per davant d'una formatgeria i al cap d'una estona arribem a una bifurcació amb un mur. Al mur hi ha un cartell que indica que si agafem la pista de l'esquerra anem cap a La Tó. Podem aparcar en aquest punt i caminar uns metres fins a trobar el peu de via que arrenca de la mateixa pista. A nosaltres l'aparcament en aquest punt ens ha semblat just i hem seguit avançant sobrepassant el peu de via i un vailet,després del qual hem vist un eixamplament a ma dreta per estacionar.
Aproximació: La via comença a la mateixa pista. Parabolts visibles en un mur prou trempat.
Material: Unes 8 cintes exprés i un petit jocs de friends de l'Alien groc al Camalot 0.75.Si volem escalar en lliure la penúltima tirada pot anar bé un xarrac per arranar una mica més els boixos ja que en cas de fallar quedem empalats.Si anem amb artificial un estrep útil per superar el tram esmentat.

Orientació: Oest,a les 12/1 hi comença a tocar el sol.
Horaris: Aproximació 1 minut,via 1 hora 30 minuts i baixada 30 minuts.
Grau obligat: V/A1.
Descens: Fem un ràpel de 30 metres des de la darrera role i anem a parar a la penúltima reunió.Anem a la dreta ( mirant la paret ) i per rastres de pas arribem a la pista on hem estacionat.Hi ha qui fa un ràpel més de 30 i després va a buscar el corriol per anar a la pista.

1. Via divertida, en un lloc amable i bonic. Encara hem de tornar a fer les altres vies.

2. Derrès!.A veure si hi podem tornar aviat i coincidim!!