diumenge, 22 de novembre del 2020

Integral Bacarrà a la Salamandra

Guapa via de plaques que va enllaçant diferents agulles adossades a la cara est de la Salamandra. Està equipada amb parabolts que allunyen en els trams més fàcils. Als passos difícils les assegurances no allunyen, però ens caldrà escalar entre xapes. La roca en general és de molt bona qualitat, excepte el tram final del primer llarg on caldrà anar amb compte. És una via de l'estil de la Integral Freekópata, però una mica més curta.

Accés: Aparcament del monestir de Santa Cecília.

Aproximació: Agafem el Camí de l'Arrel ( G.R. ) en direcció a Can Massana. Arribem al trencall de la Canal de la Font de la Llum  (cartell) i la seguim de pujada fins al Coll del Migdia. Baixem cap a la cara Sud per la Canal del Migdia. Deixem un primer trencant a la dreta en direcció als Ecos (cartell) i seguim baixant canal avall, atents a prendre el camí a la dreta que puja al Montgrós (5-10 minuts des de el Coll del Migdia). Seguint aquest camí de seguida passem entre una llastra i un contrafort de la Salamandra. Seguim una mica més amunt i a mà dreta localitzarem la via, al costat d'un díedre. El primer parabolt està una mica alt.

Orientació: Est.
Horari: 3 hores.
Material: Cintes exprés i un Alien blau per treure un aleje del quart llarg. És difícil posar res més a la resta de la via.
Grau obligat:  6a+

Descens: Fa uns anys vam rapelar per l'aresta sud amb dos ràpels llargs, però aquest cop ens hem trobat que la reunió de l'Aresta Brucs no està equipada per rapelar. Hem fet servir un ràpel equipat a la cara oest. Al lloro quan anem a buscar aquesta instal·lació de ràpel perquè cal desgrimpar una mica. Fem un ràpel volat de 30 metres fins a un coll. Aquí hi ha alzina amb uns cordinos des d'on fem un altre ràpel per una xemeneia força incòmode. Després continuem baixant per la canal fins arribar al camí que puja al Montgrós.

Ressenya: Nosaltres hem anat amb la ressenya del llibre de l'Hita d'Ecos. També la trobareu a la guia d'en Luichy de la cara sud de Montserrat.