dilluns, 16 de novembre del 2020

Paradigma a les Garrigoses.

Una via per escaladors tot terreny,de l'esgarrinxada i la roca esmicolada a la pedra esputnik en un mateix itinerari.La dificultat no la marca tant el grau com el saber cercar el camí idoni,localitzar el poc ferro que hi ha així com saber-se assegurar sovint amb els pitons i passar amb cura pels trams de roca discreta.La setena i novena tirades són guapes.Si es repetís,es neteges i s'hi deixes algún clau la cosa canviaria.M'ha semblat del mateix estil que la seva veïna Pirates però un punt més exigent.

Orientació: Sud
Accés: Collbató,cal estacionar a l'àrea recreativa de la Salut.
Aproximació: Pugem per la carretera que va a les coves fins al primer revolt.Aquí cal agafar un corriol més o menys fressat per peu de paret. Seguim per l'esmentat corriol uns doscents metres fins a localitzar el peu de via en un evident díedre a la dreta de la xemeneia de la Non Regresed Band,útil la foto que penjo a sota.

Material: 15 cintes exprés amb alguna llarga,un joc de tascons,un joc de friends des de l'Alien blau al Camalot del 3 ( potser aquest deixar-lo i repetir algún mitjà ),un estrep i 5 pitons mitjans: 2 uves, 1 u, 1 universal i 1 extraplà.Per passar del primer al segón pitó de l'A1 hem fet anar un ganxo,sinó pas de V+ o friend mig artesanal en un forat.Recanvis pels ràpels i dos metres de corda per canviar el passamà de la baixada que està a les últimes.

Grau obligat: V+/A1 amb algún tram de IV/V una mica exposat.

Primer llarg.

Horaris: Aproximació 30',via 7 hores i descens de R9 al cotxe 1 hora 30'.

Restriccions: Ll1 i 2 prohibits de l'1 de Gener al 31 de Juny,la resta de la via prohibida de l'1 de Març al 31 de Juliol.

Ll3,arrencant de sobre el camí.

Descens: Primer hem fet tres ràpels per la veïna Non Regresed Band que queda a la dreta i amb la qual comparteix la darrera tirada:30,45 i 50,hem deixat cordinos i maillon,compte amb el primer ràpel ja que la corda es pot enganxar en una llastra.Aques tres ràpels ens deixen a la feixa per la que hem passat previament.Seguim la feixa en direcció a les Coves/Aparcament amb alguna desgrimpada (III),apareix alguna fita i entrem en una canal per la que desgrimpem uns metres.Al final d'aquesta canal podem fer un ràpel o ver seguir creuant i agafar una feixeta.Hi ha un pas amb una corda que està a les últimes,aquesta feixeta ens deixa molt a prop de les Coves del Salnitre de les que baixem,primer per escales i després per la carretera fins a l'Àrea recreativa de la Salut.

Ressenyes: Tot el material gràfic pertany al blog Escales Rodones i la Cordada Centenaria.Gràcies!

Començant després de la feixa,Ll6.