dilluns, 30 de maig del 2022

Esperó Nord Oest al Serrat del Moro.

Guapa però amb algun tram de pedra a estudiar que suposo que milloraria si la via assolís l'estatus de clàssica de les seves veïnes Mas Brullet o Casas Chani cosa que de moment no passa. Suposo que per escaladors amb mentalitat alliberadora és una llaminadura, pels clàssics del V+/A1 com un servidor que la fem amb escalada combinada és tot un repte. Precisament si aquest és el nostre grau de confort pot ser que ens estavellem a la penúltima tirada on probablement el grau obligat s'enfili fins el 6a+ a no ser que comencem a provar els típics invents: tramposa, pitons, ganxo, coleguilla maquinilla.....Jo aquesta tirada l'he fet de segon i aquesta és la impressió que m'ha donat. S'ha de dir que la via està reequipada de manera que a totes les reunions hi trobem almenys un parabolt i a les tirades n'hi trobem algun de progressió. Aquest itinerari també rep el nom d'Esperó Sánchez en honor a un dels seus creadors.

Accés: Refugi de Santa Cecília, Millor no deixar coses al cotxe, tot i que ara està videovigilat.

Aproximació: Creuem la carretera i anem a buscar el Camí de l'Arrel en direcció al Monestir. Al cap d'uns dos cents metres trobarem un corriol que puja en direcció al Serrat del Moro. Seguirem aquesta traça fina a topar amb la base de la paret. Aquí caldrà anar a l'esquerra i anar guanyant una mica d'alçada amb alguna grimpada fins al peu de la paret on anirem cap a la dreta. La via comença uns trenta metres a la dreta de la clàssica Mas Brullet, grimpem uns blocs i arribem a un díedre molt marcat on comença la via.

Horaris: Aproximació 15',via 6 hores i retorn al cotxe 1 hora.

Grau obligat: V+/A1 menys el penúltim llarg que podria ser 6a+ obligat.

Orientació: ?.

Material: Nosaltres hem fet servir un estrep, unes 18 cintes exprés, tres plaquetes recuperables, un escanya burins o microtascó i un joc de friends des de l'Alien negre al Camalot de l'1.

Descens: Des de la darrera reunió crestejar uns deu metres ben aeris fins a un collet evident, explanada amb sorra. Aquí hem plegat cordes i ens hem tret els gats. Acte seguit hem crestejat uns 150 metres, cal estar atents al moment de deixar de crestejar i baixar per terreny herbós a la dreta. Alguna pedra penjant dels arbres ens indiquen que anem pel bon camí, baixant i apropant-nos a St. Jeroni. Arribem a una corda fixe que ens deixa a la primera instal·lació de ràpel. Fem 2 ràpels força nets de 40.El primer sobre d'un arbre i el segon de dos espits amb anella. Els ràpels ens deixen a la Canal de Sant Jeroni per la qual baixem al Camí de l'Arrel que seguint-lo a la dreta ens retorna a Sta.Cecilia.