dilluns, 15 d’agost del 2022

Ressenyes del sector Espígolo, cantera Est.

Després de fer a Via sense Nom en aquest sector faig una ressenya basat amb la informació continguda al blog Les Altres vies. Les tres vies estan equipades amb parabolts aparentment en bon estat. La roca de cantera, l'entorn marítim periurbà i la caminada de la part central ( 80 metres ) ens poden fer una mica la guitza o ens poden agradar molt. Per gustos els colors, la idea és fer algun dia les tres vies i afegir la informació que manca. Per arribar a les vies cal escalar abans alguna via del sòcol.

1) Via Spigolo: Sense dades, diria que és la més repetida de les 3. A la topo en fotografia que penjo és la que es ressenya, gràcies Manel Hita per la topo!.

2) Via Sense Nom: Segons el company és la millor del trio. Hem posat dos friends ( 0.5 i 1 ) en estèreo per trincar el primer bolt. Tota la tirada flirteja amb una llastra que mai ens deixa tirats bé de mans bé de peus. V+/A0 obligat.

3) Via Súper Díedre: Pendent de provar, pel nom pinta guapa.

Accés: Cal aparcar al port del poble del Garraf, al final de
 tot a les envistes de la paret hi ha un descampat i una zona blava on no hem pagat cap de les moltes tardes d'entre setmana que hem escalat a la paret. L'aparcament sembla segur, si més no no hi havia vidres al terra.
Aproximació: Per arribar a aquest sector primer ens caldrà escalar alguna via de la part inferior i desviar-nos a la dreta.  A la topo de Manel i Hita crec que ho fan per la clàssica Via de la Bavaresa. Creuem em un descampat per un bon camí amb el mar i el port a l'esquerra. .Arribats a peu de paret pujem ala dreta per terreny una mica incòmode, curta bavaresa i espits rovellats visibles.

Orientació: Sud est, sol fins cap allà les 3.

Horaris: Aproximació 5', via 2 hores i descens 30'.

Descens: Seguir la carena a la dreta per un bon camí. La carena es va tornant cresta i anem seguint fites. Hi ha una desgrimpada amb una corda fixe d'un parell de metres de moment en bon estat. Després creuem una zona de vegetació per acabar espetegant al carrer on hem aparcat.

1. Ei blocempotrat. Si mal no recordo, tant per entrar com sortir en amunt del gran diedre hi han uns resalts de tercer amb roca a controlar. Nosaltres vem ficar alguna peça tenint molta cura de la roca.
    Salut i vies amb robell.