dilluns, 1 de juliol del 2024

Orígen Magdalena Inferior.

Una bona via esportiva,llàstima que si l'escalem en lliure notarem un gran salt entre la primera i la segona tirada. El primer llarg no em consta que hagi estat encadenat peró es comenta que podria rondar el 7b mentre que la segona tirada és un V+. Els tibaners al·lergics als llargs fàcils plegaran veles a R1( dues anelles ) i els cinquègradistes hauran de xupar-se pràcticament tot una tirada d'Ae. S'ha de dir que els passos d'Ae són llargs si fas 1.80, si fas menys tires de tramposa o escales cosa que l'hi dona un toc d'emoció a l'assumpte. La segona tirada,en canvi,és un gaudi del lliure: vertical i farcit bons codols,de fet hom afirma que és dels millors V+ dels Gorros.En aquest llargd'una xapa sempre veus l'altre malgrat que en algun punt això costa.

Accés: Aparcament del Monestir de Montserrat. 4€ si estàs federat, si no crec que són 6.5€.
Aproximació: Del Monestir agafar les Escales dels Pobres, en direcció a Sant Joan. Al pla de Sta. Anna anar pel de sota i quan sortim al camí transversal (St. Joan - St. Jeroni) seguir-lo a la dreta i ens deixarà al camí transversal que va per sota dels Gorros i les Magdalenes. El seguim direcció St. Jeroni fins que ens desviem a mà esquerra pel camí que puja a Sta. Magdalena. Un cop a la base de la Magdalena Inferior la vorejem cap a la dreta. La via comença a la dreta d'una llastra herbosa, es veuen els espits.
Material: 18 cintes si ho volem xapar tot a la primera tirada,a la segona amb 8 ja farem.Jo enlloc d'estrep he fet anar una vaga al peu,si feu menys de 1'80 i no us ve de gust fer lliure preveure una antena. Estaria bé una clau per apretar un bolt al primer llarg i afluixar el mallón que penja del seguro de sota.
Orientació: Nord.
Grau obligat: V+/A1e. Les tres piades de la via que havia llegit l'hi donen 6a+ obligat. Jo he fet tota la primera tirada en Ae i he arribat a totes les xapes amb una vaga menys la d'anar a reunió que és V. Faig 1.80,potser per escaladors més baixets si que és 6a+ obligat.
Horaris: Aproximació 45',via i ràpel 2'5 hores. Del final del ràpel al cotxe 40'.
Descens: Des del cim un ràpel d'uns 35 metres per la cara sud-oest, per on va la Via Normal. Després rodejant l'agulla per la cara sud arribem a les escales de Jacob i d'aquí podem baixar fins al camí de l'aproximació. La primera reunió disposa de dues anelles mentre que la segona no.